Skip to main content
  • Firmy
  • Karty
  • Płatności kartami podczas zagranicznych podroży
  • Płatności kartami podczas zagranicznych podroży
    #2024

    Płatności kartami podczas zagranicznych podroży

    Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny a tym samym czas wzmożonych wyjazdów przekazujemy wskazówki, które pomogą unikać problemów płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.

    Alternatywny środek płatniczy

    Wybierając się w podróż, jeżeli jest taka możliwość, to należy zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.

    Aktualizacja danych kontaktowych

    Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas możliwość jak najszybszego kontaktu z Klientem aby niepotrzebnie nie blokować karty, a tym samym nie uniemożliwiać dokonania kolejnych transakcji.

    Prosimy zatem, aby dane kontaktowe były na bieżąco aktualizowane.

    Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli

    Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść do odrzucania transakcji i blokowania tokena.

    Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.

    Rekomendujemy zatem, aby płatności poza granicami Polski w terminalach POS i bankomatach wykonywane były przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.

    Poinformowanie Banku o planowanej podroży

    Zachęcamy, aby Klienci podczas wizyty w Banku lub poprzez bankowość elektroniczną przekazywali informację o planowanej zagranicznej podróży, zwłaszcza jeśli wybierają się do kraju poza EOG. Informacja ta może uchronić płatności Klientów przed oznaczeniem jako potencjalnego oszustwa, a tym samym ich odrzuceniem.

    Centrala

    38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36
    tel./fax +48 17 276 00 60, +48 17 276 10 10

    kontakt info

    Oddział Czudec
    38-120 Czudec,
    ul. Jasielska 9
    tel./fax +48 17 2771 017  
    +48 17 2772 298

    Oddział Frysztak
    38-130 Frysztak,
    Pl. Św. Floriana 9
    tel./fax +48 17 2777 904,
    +48 17 2777 049

    Oddział Niebylec
    38-114 Niebylec,
    Niebylec 170
    tel./fax +48 17 2773 079,
    +48 17 2773 455

    Oddział Wiśniowa
    38-124 Wiśniowa,
    Wiśniowa 150
    tel./fax +48 17 2775 984,
    +48 17 2775 981

    Filia Strzyżów
    38-100 Strzyżów, ul. Rynek 4, tel. +48 17 222 75 51

    Zapraszamy do wszystkich Placówek Banku Spółdzielczego w Strzyżowie w godzinach:
    pon. - pt.:     8:00 - 15:45 
    sobota: nieczynne

    Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), Bank Spółdzielczy w Strzyżowie informuje, że:
     
    1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Strzyżowie z siedzibą: ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów.
    2. Z Inspektorem ochrony danych osobowych w Banku Spółdzielczym mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., oraz tel. 17 2761010.
    3. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zamieszczone zostały na stronie internetowej Banku Spółdzielczego www.bsstrzyzow.pl oraz w placówkach Banku.

    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Spółdzielczy w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów, NIP 8190002100, Regon 000507584 Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000099392, SWIFT POLUPLPR