• Bank Spółdzielczy w Strzyżowie
  • 38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36
  • + 48 17 276 00 60
  • Aktualności

    Zmiany w usłudze 3D Secure
     
    Niebawem, we wrześniu 2019r. wchodzą w życie zmodyfikowane regulacje kartowe. Niniejszym pragniemy przybliżyć Państwu istotę tych zmian.
     
    Klienci posiadający karty płatnicze i korzystający z Kartosfery zauważają nowe jej funkcje, takie jak:
    dodanie drugiego czynnika uwierzytelnienia w postaci kodu PIN dla transakcji internetowych – jeden dla Użytkownika, niezależnie od posiadanej liczby kart,
    dodanie możliwości ustanowienia „Zaufanego Akceptanta” i wykonywanie transakcji u tego Akceptanta bez silnego uwierzytelniania.
     
    Docelowo, w przeciągu kilku miesięcy, zostanie usunięty wymóg „aktywacji” zabezpieczenia 3D Secure (3DS) na rzecz automatycznego włączenia zabezpieczenia dla wszystkich kart.
     
    Podczas dokonywania transakcji internetowej, Klient będzie poproszony o podanie „kodu PIN do transakcji internetowych” – co będzie pierwszym etapem uwierzytelnienia. W przypadku poprawnego wprowadzenia kodu PIN, Klient jako drugi czynnik uwierzytelnienia otrzyma znany już jednorazowy kod SMS. Spodziewane są następujące scenariusze przebiegu transakcji:
    1. Klient, który zdefiniował kod PIN w Kartosferze realizuje transakcję u Akceptanta z regionu Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), dostosowanego do 3DS, otrzyma prośbę o podanie kodu PIN, po podaniu poprawnego PIN, zostanie poproszony o wpisanie otrzymanego kodu SMS;
    2. Klient, który zdefiniował kod PIN w Kartosferze realizuje transakcje u Akceptanta z regionu EOG, dostosowanego do 3DS, otrzyma prośbę o wprowadzenie kodu z SMS (taki scenariusz będzie występował w okresie „przejściowym”);
    3. Klient realizuje transakcję u Akceptanta spoza regionu EOG lub nie dostosowanego do żadnego protokołu 3DS: brak uwierzytelnienia PIN lub SMS – transakcja przebiegnie w oparciu o dane karty (numer, data ważności, CVC/CVV2);
    4. Transakcje inicjowane przez akceptantów są poza regulacją i nie będą wymagały uwierzytelnienia (np. polecenie zapłaty rachunku za prąd itp., transakcje cykliczne).
     
    W Kartosferze, w zakładce „3DS”, pojawi się lista transakcji internetowych Klienta, w których doszło do uwierzytelnienia. Przy każdej z nich będzie przycisk pozwalający na oznaczenie danego Akceptanta jako Zaufanego, czyli nie wymagającego uwierzytelnienia przy kolejnych transakcjach. Przykładowo, gdy Klient regularnie wykonuje transakcje u określonego Usługodawcy, który nie umożliwia zapisania danych karty w swoim portalu, to będzie mógł oznaczyć danego Usługodawcę jako Zaufanego i kolejne transakcje wykonywać jedynie podając dane swojej karty, a transakcja przebiegnie szybciej. Usługa ta może być także wykorzystana gdy Klient nie chce zapisywać danych swojej karty w obawie o potencjalny wyciek informacji.
     
    Klient będzie mógł określić parametry graniczne dla transakcji realizowanych w ramach „zaufanej”, tzn. ograniczyć czas i kwotę, np. ustalając Zaufanego Akceptanta „zooplus.pl”, do kwoty 150 zł na 14 dni - autoryzacje o parametrach czasu i kwoty niższych od zdefiniowanych odbędą się bez uwierzytelnienia, zaś każda transakcja przewyższająca 150 zł będzie wymagała pełnego zestawu metod uwierzytelnienia stosowanych przez Bank – kodu PIN i SMS.
     
    Wyłączenia z silnego uwierzytelnienia przewidziane są dla transakcji wykonanych u Zaufanych Akceptantów, transakcji cyklicznych oraz transakcji zbliżeniowych poniżej 50 zł.
    wstecz
    Zamknij x
    W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.
    designed by Net-Line | www.net-line.pl