Usługa mojeID pozwala na bezpieczne i wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu.
Profil zaufany (PZ) jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Profil zaufany umożliwia złożenie podpisu zaufanego, ale nie jest podpisem elektronicznym.
Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli posiadasz w naszym banku konto z dostępem do bankowości elektronicznej. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów Indywidulanych chcących za jej pomocą potwierdzać tożsamość.
Szczegółowe informacje na temat Profilu Zaufanego dostępne są tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Dzięki temu możesz m.in.
Poprzez Empatia Portal Informacyjno-Usługowy (https://empatia.mpips.gov.pl/) złożyć wniosek o 500+, 300+, becikowe, świadczenie rodzicielskie i inne
Poprzez Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi) aktywować Bon Turystyczny
Możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta (https://pacjent.gov.pl/)
Możesz załatwić różne inne sprawy urzędowe w serwisie Mój Gov (https://www.gov.pl/) oraz założyć konto ePUAP (https://epuap.gov.pl): zgłosić urodzenie dziecka, zbycie lub nabycie pojazdu, utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego i inne
Aktualna lista lista usług publicznych dostępna jest tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Profil zaufany możesz założyć pod adresem https://pz.gov.pl/ lub https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Uwaga!
- Do założenia Profilu Zaufanego niezbędne jest zgłoszenie w Banku swojego adresu e-mail. Adres e-mail można zgłosić poprzez Internet Banking (w menu należy wybrać „ustawienia”, a następnie „moje dane”) lub osobiście w placówkach Banku.
- Podczas rejestracji Profilu Zaufanego, przy pytaniu „Jak chcesz uzyskać Profil Zaufany” należy wybrać „Bank lub inny dostawca tożsamości”, a następnie wybrać swojego dostawcę tożsamości „SGB Banki Spółdzielcze i Grupa BPS”.
Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID