• Bank Spółdzielczy w Strzyżowie
  • 38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36
  • + 48 17 276 00 60
  • Aktualności

    Zmiany w usłudze 3D Secure
     
    Niebawem, we wrześniu 2019r. wchodzą w życie zmodyfikowane regulacje kartowe. Niniejszym pragniemy przybliżyć Państwu istotę tych zmian.
     
    Klienci posiadający karty płatnicze i korzystający z Kartosfery zauważają nowe jej funkcje, takie jak:
    dodanie drugiego czynnika uwierzytelnienia w postaci kodu PIN dla transakcji internetowych – jeden dla Użytkownika, niezależnie od posiadanej liczby kart,
    dodanie możliwości ustanowienia „Zaufanego Akceptanta” i wykonywanie transakcji u tego Akceptanta bez silnego uwierzytelniania.
     
    Docelowo, w przeciągu kilku miesięcy, zostanie usunięty wymóg „aktywacji” zabezpieczenia 3D Secure (3DS) na rzecz automatycznego włączenia zabezpieczenia dla wszystkich kart.
     
    Podczas dokonywania transakcji internetowej, Klient będzie poproszony o podanie „kodu PIN do transakcji internetowych” – co będzie pierwszym etapem uwierzytelnienia. W przypadku poprawnego wprowadzenia kodu PIN, Klient jako drugi czynnik uwierzytelnienia otrzyma znany już jednorazowy kod SMS. Spodziewane są następujące scenariusze przebiegu transakcji:
    1. Klient, który zdefiniował kod PIN w Kartosferze realizuje transakcję u Akceptanta z regionu Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), dostosowanego do 3DS, otrzyma prośbę o podanie kodu PIN, po podaniu poprawnego PIN, zostanie poproszony o wpisanie otrzymanego kodu SMS;
    2. Klient, który zdefiniował kod PIN w Kartosferze realizuje transakcje u Akceptanta z regionu EOG, dostosowanego do 3DS, otrzyma prośbę o wprowadzenie kodu z SMS (taki scenariusz będzie występował w okresie „przejściowym”);
    3. Klient realizuje transakcję u Akceptanta spoza regionu EOG lub nie dostosowanego do żadnego protokołu 3DS: brak uwierzytelnienia PIN lub SMS – transakcja przebiegnie w oparciu o dane karty (numer, data ważności, CVC/CVV2);
    4. Transakcje inicjowane przez akceptantów są poza regulacją i nie będą wymagały uwierzytelnienia (np. polecenie zapłaty rachunku za prąd itp., transakcje cykliczne).
     
    W Kartosferze, w zakładce „3DS”, pojawi się lista transakcji internetowych Klienta, w których doszło do uwierzytelnienia. Przy każdej z nich będzie przycisk pozwalający na oznaczenie danego Akceptanta jako Zaufanego, czyli nie wymagającego uwierzytelnienia przy kolejnych transakcjach. Przykładowo, gdy Klient regularnie wykonuje transakcje u określonego Usługodawcy, który nie umożliwia zapisania danych karty w swoim portalu, to będzie mógł oznaczyć danego Usługodawcę jako Zaufanego i kolejne transakcje wykonywać jedynie podając dane swojej karty, a transakcja przebiegnie szybciej. Usługa ta może być także wykorzystana gdy Klient nie chce zapisywać danych swojej karty w obawie o potencjalny wyciek informacji.
     
    Klient będzie mógł określić parametry graniczne dla transakcji realizowanych w ramach „zaufanej”, tzn. ograniczyć czas i kwotę, np. ustalając Zaufanego Akceptanta „zooplus.pl”, do kwoty 150 zł na 14 dni - autoryzacje o parametrach czasu i kwoty niższych od zdefiniowanych odbędą się bez uwierzytelnienia, zaś każda transakcja przewyższająca 150 zł będzie wymagała pełnego zestawu metod uwierzytelnienia stosowanych przez Bank – kodu PIN i SMS.
     
    Wyłączenia z silnego uwierzytelnienia przewidziane są dla transakcji wykonanych u Zaufanych Akceptantów, transakcji cyklicznych oraz transakcji zbliżeniowych poniżej 50 zł.

     

    Komunikat Prokuratury Krajowej Komendy Głównej Policji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Europejskiego Centrum Konsumenckiego FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP z dnia 15 maja 2019 r.

     

    Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

    Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne zatwierdzające przelewy.

     

    Przykłady fałszywych stron internetowych przygotowanych przez przestępców.

    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl


     

    Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Problem jest poważny - tylko w marcu odnotowano ponad 100 różnych stron udających pośredników płatności, używanych przez przestępców. Nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

     

    Przestępcy używają różnych sposobów, by ściągnąć ofiary na fałszywe strony. Użytkownicy mogą być do nich kierowani przez linki w SMSach, komunikatorach internetowych lub poprzez fałszywe sklepy internetowe.  Aby nie zostać ofiarą przestępców należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:

    • Uważaj na wszystkie wiadomości o konieczności zapłaty lub dopłaty drobnych kwot (np. 0,76 PLN) zawierające link do strony udającej pośrednika płatności. Przed wykonaniem przelewu skontaktuj się z firmą, która figuruje jako nadawca wiadomości (np. operator telekomunikacyjny, sklep czy serwis internetowy).

     

    Przykład wiadomości SMS rozsyłanych przez przestępców.

    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl

     

    • Jeśli strona prosi o login i hasło do bankowości internetowej, sprawdź w pasku przeglądarki, czy jej adres internetowy zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank.
    • Zawsze czytaj uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym od swojego banku. Jeśli twój bank to umożliwia zamień SMSy na autoryzację za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

     

    Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/) oraz najbliższej jednostce Policji. Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych działań. Masz też prawo złożyć reklamację do swojego banku.

     

    Prokuratura Krajowa

    Komenda Główna Policji

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    Europejskie Centrum Konsumenckie

    FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP

     

     

     

    Przerwy w dostępie do Internet Bankingu

    Bank Spółdzielczy w Strzyżowie informuje,

    że w dniach 09-11 kwietnia 2019 r.

    mogą wystąpić chwilowe przerwy w dostępie do usługi IB.

    Paybynet - szybkie płatności internetowe

     

     

    Szanowni Państwo,

    Uruchomiliśmy szybkie płatności internetowe Paybynet, umożliwiające realizację przelewu bezpośrednio z rachunku klienta na rachunek sklepu lub urzędu.

    Dzięki usłudze Paybynet mogą Państwo wygodnie i szybko dokonywać płatności internetowych bezpośrednio ze swojego konta internetowego na konto sklepu lub urzędu, z wykorzystaniem technologii systemu rozliczeń ELIXIR.

    Paybynet to system gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Został on dostosowany do potrzeb handlu elektronicznego, będąc uzupełnieniem rozwiązań opartych o karty płatnicze. Paybynet stanowi najszybszy sposób płatności w Internecie, umożliwiający realizację zamówienia bezpośrednio po zatwierdzeniu przelewu przez klienta.

    Kredyt "Przebój cenowy" - PROMOCJA

     

    Sprawdź naszą ofertę!

     Zapraszamy do naszych placówek w Strzyżowie, Czudcu, Niebylcu, Wiśniowej i we Frysztaku 

    Nowa promocja obowiązuje w okresie od 01.04.2019 do 30.09.2019. Szczegóły dostępne w placówkach Banku.

    Google Pay - płać telefonem jak kartą

    Bank Spółdzielczy w Strzyżowie udostępnił swoim Klientom aplikację Google Pay, umożliwiającą dokonywanie płatności za pomocą smartfona.        

     

    Twoja rodzina to największy skarb, dbasz i troszczysz się o nią każdego dnia. Nie na wszystko masz jednak wpływ, nie wszystko jesteś w stanie przewidzieć. Zaufaj Concordii. Pomożemy w przypadku nieszczęśliwego i nieprzewidzianego zdarzenia.

     

    Życie Plus - ulotka.pdf

     

    Szczegółowe informacje dostępne w Banku Spółdzieczym w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów lub pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12.

     

    Szanowni Państwo,
    informujemy, że Parlament Europejski wprowadził nowe Rozporządzenie w sprawie ochrony danych osobowych, wchodzące w życie z dniem 25 maja 2018 roku.

     

    Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie

     

    Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie oraz Concordia Ubezpieczenia

     

    Zapraszamy do naszej placówki 38-100 Strzyżów, ul Słowackiego 36 lub prosimy o kontakt pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12

     

    Ubezpieczenia dla:

     

     Osób Indywidualnych (rodzina, OC, NNW, budynek mieszkalny, na życie, turystyczne i inne)

     

     

     

    Rolników (rodzina, gospodarstwo, sprzęt rolniczy, uprawy i inne)

     

     

     

    Firm  (od pożaru, zalania, kradzieży i innych zdarzeń losowych)

     

     

     

     

     

    BEZPIECZNA GOTÓWKA PRIM - PROMOCJA

     
     
    ZAPRASZAMY DO NASZYCH PLACÓWEK W STRZYŻOWIE, NIEBYLCU, CZUDCU, WIŚNIOWEJ I FRYSZTAKU!
     
     
     
    Promocja obowiązuje w okresie od 01.04.2019 do 30.09.2019. Szczegóły dostępne w placówkach Banku.

    Zapraszamy do naszego punktu kasowego w Strzyżowie

     

    Zapraszamy do naszego punktu kasowego zlokalizowanego w Strzyżowie, przy ul. Rynek 3 (obok wejścia do Domu Handlowego).

     

    Godziny otwarcia punktu kasowego od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:15

     

    "Szybka gotówka" to szybki i tani kredyt w naszej ofercie

     

     

     

    Zapraszamy do naszych placówek

    Usługa SMS Banking - finanse pod kontrolą

     

    BANK SPÓŁDZIELCZY W STRZYŻOWIE

     

     

    RAZEM OD 1875 ROKU

     

    WYŁĄCZNIE POLSKI KAPITAŁ

     

    Zaufaj najbliższym

     

     

     (Na zdjęciu poniżej odnowiony budynek Banku Spółdzielczego w Strzyżowie - Strzyżów, ul. Słowackiego 36)

     

     

     

    Zamknij x
    W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.
    designed by Net-Line | www.net-line.pl