• Bank Spółdzielczy w Strzyżowie
  • 38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36
  • + 48 17 276 00 60
  • Aktualności

    Tarcza Finansowa PFR 2.0


    Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.

    Wnioski można składać od 18 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku. 

    W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

    Składając Wniosek, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania do Banku dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:

    • przekazania pełnomocnictwa, z którego będzie wynikało umocowanie osoby upoważnionej do złożenia oświadczeń woli i wiedzy w celu lub w związku z zawarciem umowy subwencji finansowej, przy czym pełnomocnictwo powinno zostać: (A) podpisane przez osobę/y umocowaną/e do działania w imieniu przedsiębiorcy przy wykorzystaniu Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego (podpis powinien zostać zamieszczony wewnątrz pliku w formacie PAdES),  (B) udzielone w treści odpowiadającej dokumentowi znajdującemu się pod wskazaną ścieżką - https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf, oraz (C) przekazane w formacie PDF;
    • przekazania do Banku odpisu z KRS lub wydruku z CEIDG (w zależności od formy prawnej przedsiębiorcy), z którego będzie wynikało umocowanie osób udzielających pełnomocnictwa, albo umocowanie osoby upoważnionej do samodzielnego reprezentowania przedsiębiorcy;
    • przekazania do Banku innych dokumentów wyjaśniających ewentualne rozbieżności pomiędzy dokumentami wskazanymi powyżej a stanem faktycznym (np. dokument poświadczający zmianę nazwiska); lub wskazania we wniosku danych osoby upoważnionej oraz osób, które złożyły podpisy pod pełnomocnictwem.
    1. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikrofirm

    Dla kogo?

    • Dla przedsiębiorcy, który na dzień 31 grudnia 2019 roku, na dzień 1 listopada 2020 r. oraz na dzień złożenia wniosku o finansowanie, wykonywał działalność gospodarczą w jednym lub więcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tę datę – na dzień 31 lipca 2020 r. co najmniej 1 pracownika z wyłączeniem właściciela oraz nie więcej niż 9 pracowników, a jego roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;

    UWAGA:

    Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

    • Dla przedsiębiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG);
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w okresie:
      • od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
      • od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
    • Jeśli wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne;
    • Dla przedsiębiorcy: (I) który, posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego główny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy państw nie współpracujących w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odejście od tej zasady możliwe jest w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu i/lub jego głównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesięcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
    • Jeśli przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień 31 grudnia 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku o subwencję nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym:
    • rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
    • złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
      w ramach tarcz antykryzysowych

    nie będzie uznawane za zaległości.

    Jakie są warunki finansowania?

    Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę  działalności gospodarczej, w tym:

    • kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez przedsiębiorcę;
    • kosztów zakupu towarów i materiałów;
    • kosztów usług obcych;
    • bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
    • kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
    • kosztów wszelkich należności publicznoprawnych; oraz
    • wydatków na zakup sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.

    Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.

    Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?

    Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:

    • za pracownika uważa się osobę fizyczną, która pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczeń społecznych na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudniania określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, lub współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej;
    • będzie brana pod uwagę liczba osób zatrudnionych na 30 września 2020 r.

    Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.

    Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:

    Wielkość spadku przychodów Mikrofirmy w porównywanych okresach

    Wysokość subwencji finansowej należnej Mikrofirmie

    Spadek większy lub równy 30%

    18.000 zł / osobę zatrudnioną

    Spadek większy lub równy 60%

    36.000 zł / osobę zatrudnioną

    Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:

    • 36.000 zł na osobę zatrudnioną według stanu na dzień 30 września 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma nie otrzymała wsparcia w ramach Programu 1.0;
    • 72.000 zł na osobę zatrudnioną według stanu na dzień 30 września 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma otrzymała wsparcie w ramach Programu 1.0 – podana kwota stanowi łączne wsparcie uzyskane na osobę zatrudnioną w ramach Programu 2.0 i Programu 1.0; oraz
    • 324.000 zł.

    Jakie są warunki umorzenia subwencji?

    Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:

    • działalności gospodarczej na dzień 31 grudnia 2021 r., rozumianej jako nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej w okresie od dnia złożenia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r., przy czym w okresie od dnia złożenia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r. wobec Przedsiębiorcy nie może rozpocząć się proces likwidacji, upadłości lub restrukturyzacji; oraz
    • średniorocznego zatrudnienia w roku 2021 na co najmniej takim samym poziomie jak średnioroczne zatrudnienie w roku 2020. 

    Jakie są warunki zwrotu subwencji?

    Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:

    • zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej);
    • otwarcia likwidacji (jeżeli dotyczy); lub
    • otwarcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego;

    w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.

     


     

    1. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla MŚP

    Dla kogo?

    • Dla przedsiębiorcy, który na dzień 31 grudnia 2019 roku, na dzień 1 listopada 2020 r. oraz na dzień złożenia wniosku o finansowanie, wykonywał działalność gospodarczą w jednym lub więcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tę datę – na dzień 31 lipca 2020 r. od 10 do 249 pracowników, a jego roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro;

    UWAGA:

    Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

    • Dla przedsiębiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG);
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w okresie:
      • od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
      • od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.;
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w okresie kwalifikowanym trwającym (pokrycie Kosztów Stałych będzie możliwe za okres, w którym przedsiębiorca odnotował co najmniej 30% spadek obrotów gospodarczych):
    • od 1 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o dane rzeczywiste) oraz
    • od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 marca 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o predykcję, a w przypadku składania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – w oparciu o dane rzeczywiste);
    • Jeśli wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne;
    • Dla przedsiębiorcy: (I) który, posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego główny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy państw nie współpracujących w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odejście od tej zasady możliwe jest w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu i/lub jego głównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesięcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
    • Jeśli przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień 31 grudnia 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku o subwencję nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym:
    • rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
    • złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
      w ramach tarcz antykryzysowych

    nie będzie uznawane za zaległości.

    Jakie są warunki finansowania?

    Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę  działalności gospodarczej, w tym:

    • kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez przedsiębiorcę;
    • kosztów zakupu towarów i materiałów;
    • kosztów usług obcych;
    • bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
    • kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
    • kosztów wszelkich należności publicznoprawnych; oraz
    • wydatków na zakup sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.

    Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.

    Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?

    Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:

    • za pracownika uważa się osobę fizyczną, która pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczeń społecznych na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudniania określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, lub współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej;
    • będzie brana pod uwagę liczba osób zatrudnionych na 30 września 2020 r.

    Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:

    1. subwencja finansowa udzielana jest do wysokości 70% Kosztów Stałych – faktycznej straty brutto (wynik finansowy przedsiębiorcy przed opodatkowaniem, uwzględniający zysk/stratę
      z działalności operacyjnej oraz koszty i przychody finansowe) w okresie od 1 listopada
      2020 r. do 31 marca 2021 r. Za okres listopad – grudzień 2020 r. na podstawie rzeczywistych Kosztów Stałych oraz za okres styczeń – marzec 2021 r. na podstawie prognozowanych Kosztów Stałych;
    2. maksymalna kwota finansowania dla MŚP z Tarczy Finansowej 2.0 nie może przekroczyć 3,5 mln zł z zastrzeżeniem, że wysokość pomocy dla jednego pracownika nie może przekroczyć 72 000 zł, a maksymalna kwota finansowania z Tarczy Finansowej 1.0 i Tarczy Finansowej 2.0 nie może w sumie przekroczyć 144 000 zł na jednego pracownika.

    Jakie są warunki umorzenia subwencji?

    Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:

    • utrzymanie działalności gospodarczej na 31 grudnia 2021 r. rozumiane jako nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej w okresie od dnia złożenia wniosku o subwencję do 31 grudnia 2021 r.; oraz
    • rozliczenia nadwyżki udzielonej subwencji finansowej w terminie po 31 grudnia
      2021 r., jednakże nie później niż do 31 stycznia 2022 r., przy czym nie ma możliwości rekompensaty Kosztów Stałych przekraczających otrzymane wsparcie;
      • Przez nadwyżkę rozumie się kwotę subwencji finansowej otrzymanej na podstawie wskazanych przez przedsiębiorcę we wniosku o udzielenie subwencji finansowej Kosztów Stałych, w sytuacji gdy rzeczywiste Koszty Stałe okazały się niższe. 
      • Natomiast na potrzeby ustalania warunków umorzenia subwencji dla MŚP nie bada się utrzymania poziomu zatrudnienia.
    • Koszty Stałe oraz wysokość przychodów wskazane we wniosku przez MŚP, będące podstawą wyliczenia kwoty subwencji finansowej, zostały podane zgodnie z rzeczywistym stanem.

    Jakie są warunki zwrotu subwencji?

    Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku

    • zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej);
    • otwarcia likwidacji (jeżeli dotyczy); lub
    • otwarcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego;

    w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.


     

    Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR

    1. Upewnij się, że dane firmy widoczne w bankowości elektronicznej są aktualne (zgodnie z wpisem we właściwym rejestrze).
    2. Zweryfikuj czy posiadasz odpowiednie umocowanie do złożenia wniosku i zawarcia umowy subwencji w formie elektronicznej (wydruk z CEIDG, odpis z KRS lub pełnomocnictwo).
      Jeśli z odpisu KRS lub z wydruku z CEIDG nie wynika uprawnienie do samodzielnej reprezentacji przedsiębiorcy przez osobę składającą wniosek, niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa (zgodnego ze wzorem dostępnym na stronie PFR) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (UWAGA: profil zaufany nie spełnia warunków kwalifikowanego podpisu).
    3. Sprawdź czy na dzień 31 grudnia 2019 r. oraz 1 listopada 2020 r. oraz na dzień składania wniosku prowadziłeś działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z branż wskazanych przez PFR.  (Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    4. Przygotuj informacje o wysokości Przychodów w wybranych przez Ciebie okresach do porównania:
      1. od 1 kwietnia 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019, albo
      2. od 1 października 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.
    5. Dodatkowo w przypadku MŚP przygotuj informacje o faktycznych i prognozowanych:
    1. przychodach w miesiącach:
      • styczeń, luty, marzec, listopad i grudzień roku 2019,
      • listopad i grudzień roku 2020,
      • styczeń, luty i marzec roku 2021;
    2. kosztach stałych w miesiącach:
      • listopad i grudzień roku 2020,
      • styczeń, luty i marzec roku 2021.
    1. Przygotuj informację o liczbie zatrudnionych pracowników:
      • na potrzeby ustalenia statusu przedsiębiorcy (Mikrofirma/MŚP) na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na dzień 31 lipca 2020 r.
        Przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną wyłącznie na podstawie umowy o pracę w przeliczeniu na pełne etaty z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego,
      • na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej na dzień 30 września 2020 r.
        Za pracownika uważa się osobę fizyczną, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczenia społecznego w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy lub osobę współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (np. umowy cywilnoprawne) oraz na którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne. Wlicza się także osoby np. na urlopach wychowawczych, macierzyńskich, ojcowskich.

    UWAGA!

    Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

    Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza

     

    Jak złożyć wniosek w Programie Tarcza Finansowa PFR w naszym Banku?

    Instrukcja składania wniosku MIKRO

    Instrukcja składania wniosku MŚP

     

    Najczęściej zadawane pytania

    (Tarcza Finansowa PFR 2.0_QA) znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR.

     

    Zapoznaj się z ofertą szkoleń PFR na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0 – ZOBACZ ( https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-2-0/)

     

    Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”.

    https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Regulaminprogramu-tarcza-finansowa-pfr-20.pdf

     

    Odwołanie od decyzji o przyznaniu finansowania

    Jeśli otrzymałeś niższą kwotę subwencji od wnioskowanej lub kwotę w wysokości wnioskowanej, możesz odwołać się od decyzji i zawnioskować o różnicę, lub dokonując zmiany danych i oświadczeń składając wniosek odwoławczy. Wniosek odwoławczy musisz złożyć w tym samym banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek. Odwołanie może zostać złożone nie wcześniej niż 1 lutego 2021 r., jednak nie później niż w terminie do dnia 31 marca 2021 r.

     

    Zanim złożysz wniosek odwoławczy - Pamiętaj:

    · wniosek możesz złożyć tylko dwa razy, masz na to dwa miesiące od daty podpisania umowy,

    · jeśli otrzymałeś negatywną decyzję, nie możesz się odwołać – musisz złożyć nowy wniosek,

    · przed złożeniem wniosku należy wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub właściwym urzędem skarbowym) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku oraz upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.

    Pełnomocnictwo potwierdzające Twoje umocowanie

    https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf

     

    W przypadku, gdy wniosek o subwencję składa w Twoim imieniu osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Twoje przedsiębiorstwo posiada reprezentację wieloosobową, musisz dodatkowo, przy składaniu wniosku o subwencję finansową złożyć Pełnomocnictwo. Jednocześnie musisz pamiętać, że Pełnomocnictwo można jedynie opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym. 

     

     

     
     
    KOMUNIKAT DOTYCZĄCY OBNIŻKI OPROCENTOWANIA LOKAT TERMINOWYCH
     
    Bank Spółdzielczy w Strzyżowie informuje o obniżce oprocentowania lokat terminowych nowych oraz odnawianych od dnia 19.12.2020.
     
    Oprocentowanie środków pieniężnych w złotych osób fizycznych w Banku Spółdzielczym w Strzyżowie obowiązujące dla wkładów nowych oraz odnawianych od dnia 19.12.2020:
     
     Wkłady oszczędnościowe terminowe i lokaty terminowe:
     
     Rodzaj środków Stopa zmienna, w stosunku rocznym   Okres kapitalizacji odsetek
     1 miesięczne  0,01 %  po terminie
     2 miesięczne  0,01 %  po terminie
     3 miesięczne  0,01 %  po terminie
     6 miesięczne  0,01 %  po terminie
     9 miesięczne  0,01 %  po terminie
     12 miesięczne  0,01%  po terminie
     24 miesięczne  0,03 %  po terminie
     36 miesięczne  0,03 %  po terminie

     

    W związku ze zwiększoną aktywnością cyberprzestępców, a tym samym zwiększoną liczbą występujących w ostatnim czasie transakcji fraudowych realizowanych w szczególności przy wykorzystaniu systemu płatności mobilnych i cyfrowego portfela Apple Pay poniżej przedstawiamy rekomendacje związane z najczęściej występującym schematem oszustw.


    Klient otrzymuje fałszywy e-mail albo sms, który do złudzenia przypomina wiadomość od firmy pod którą podszywa się przestępca (firmy kurierskie, dostawcy usług). W przygotowanej przez oszusta wiadomości Klient proszony jest o dokonanie wpłaty na kwotę kilku złotych z tytułu niedopłaty w płatności za przesyłkę lub fakturę. Link do płatności, który umieszczony jest w wiadomości kieruje Klienta na fałszywą stronę, na której Klient podaje wszystkie dane nadrukowane na plastiku karty oraz kody akceptacji różnych dyspozycji również te otrzymane SMS-em na numer telefonu Klienta. Podanie danych umożliwia przestępcy włamanie do urządzenia Klienta lub zarejestrowanie karty Klienta w cyfrowym portfelu Apple Pay na urządzeniu przestępcy.

    Cyfrowy portfel Apple Pay jest najczęściej wykorzystywany przez przestępców do „fałszywej” tokenizacji kart klientów z uwagi na łatwość przeprowadzenia tego procesu. Apple pozwala na tokenizację karty w aplikacji Wallet niezależnie od użytkownika, któremu karta została wydana, należy ją potwierdzić SMSem wysłanym do użytkownika karty, który jest później przekazywany przestępcy na fałszywej stronie. Uzyskując te dane przestępca dokonuje następnie szeregu wysokokwotowych transakcji do wyczerpania środków na rachunku Klienta. Transakcje te wykonywane są najczęściej w ramach płatności mobilnych Apple Pay i jest to związane ze sposobem w jaki uwierzytelniane są transakcje kartą stokenizowaną. Po zarejestrowaniu karty i stokenizowaniu jej na urządzeniu przestępcy przy użyciu danych podanych przez Klienta na fałszywej stronie, uwierzytelnienie transakcji następuje poprzez wpisanie kodu lub znaku graficznego którym zabezpieczony jest telefon i nie są wymagane żądne inne dodatkowe zabezpieczenia co daje przestępcy nieograniczone możliwości w dostępie do środków na rachunku Klienta.


     

     

    KREDYT BEZPIECZNA GOTÓWKA PRIM

    POD CHOINKĘ

     

    Oferta obowiązuje od 07.12.2020 do 28.02.2021

     

    Przykład reprezentatywny przy założeniu:

    - data wypłaty kredytu 2020.12.03,

    - kwota kredytu: 10 000 zł,

    - prowizja 1,9% tj. 190,00zł

    - oprocentowanie kredytu 5,99% w stosunku rocznym, stopa stała,

    - spłata w 36 ratach annuitetowych płatnych do końca każdego m-ca (35 rat po 305,48 zł i 1 rata 305,76zł).

    Całkowita kwota do zapłaty:  11432,56 zł. Na całkowity koszt kredytu składają się: suma odsetek za okres kredytowania:  997,56 zł, prowizja: 190,00zł, opłata za BIK 7zł (od jednej osoby), ubezpieczenie kredytu 238,00zł. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania: 9,23%.

     

     

     

     

    KOMUNIKAT DOT. OTRZYMANEJ SUBWENCJI Z PFR

    Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r. 

    W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

    • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
    • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

    W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

     

    Należy pamiętać, że:

    1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
    2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

     

    Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

    1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
    • za pośrednictwem bankowości elektronicznej wchodząc na Tarcza Antykryzysowa, zakładka Umocowanie Beneficjenta
    • na adres mailowy: tarczapfr@bsstrzyzow.pl
    1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
    • osobiście w placówce Banku,
    • przesłać pocztą na adres: Bank Spółdzielczy w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów.

     

    Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.

    W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

    UWAGA !!!!

    Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Tarcza Antykryzysowa do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Tarczę Antykryzysową, zakładkę Umocowanie Beneficjenta i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.

     

    Poniżej link do instrukcji:

    SKŁADANIE WNIOSKU UMOCOWANIE BENEFICJENTA - krok po kroku

     

     

    Szanowni Państwo

     

    W trosce o zdrowie naszych klientów i pracowników zmieniamy godziny otwarcia naszej Centrali oraz Oddziałów. 

    Od 19.10.2020 Centrala oraz Oddziały będą czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:45.

    Zmiany będą obowiązywać do odwołania o czym poinformujemy Państwa dodatkowym komunikatem.

     

    Za utrudnienia przepraszamy

     

     

    Apple Pay w naszym banku. Płać wygodniej, szybciej, bezpieczniej.

    Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Takie transakcje są łatwe, bezpieczne i poufne. Zyskujesz też wygodę – teraz na zakupy nie musisz zabierać portfela bo wystarczy, że masz ze sobą swojego iPhone’a.

    Płacąc za pomocą Apple Pay poprzez iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca*, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Płacenie w sklepach, aplikacjach mobilnych (czyli popularnych „apkach”) i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

     

    Zabezpieczenia i prywatność

    Karta płatnicza naszego banku z Apple Pay. Bezpieczniejsze, bardziej poufne płatności.

    Podczas zakupów Apple Pay wykorzystuje numer przypisany konkretnemu urządzeniu i unikalny kod transakcji. Pełny numer karty nigdy nie jest przechowywany w urządzeniu ani na serwerach Apple i nie może być udostępniany sprzedawcom. Apple Pay nie zachowuje danych o transakcjach, które dałoby się powiązać z Twoją tożsamością, zatem wszystkich zakupów dokonujesz całkowicie poufnie.

     

    Jak dodać kartę?

    Dodanie karty płatniczej do usługi Apple Pay jest proste. Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić.

    iPhone

    • Otwórz aplikację Wallet.

    • Stuknij znak „+” w prawym górnym rogu.

    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes lub wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

    Apple Watch

    • Otwórz aplikację Apple Watch w iPhonie.

    • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.

    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

    iPad

    • Przejdź do Ustawień.

    • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.

    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPada.

    MacBook Pro z czytnikiem Touch ID

    • Otwórz Preferencje systemowe.

    • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę”.

    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro.

     

    Jak płacić?

    Z Apple Pay płacisz szybciej i bezpieczniej.

    Płatności w sklepach

    Apple Pay to bezpieczniejszy i szybszy sposób płacenia w sklepach  za pomocą iPhone’a i Apple Watch. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień*.

    Aby zapłacić przy użyciu Face ID, kliknij dwukrotnie boczny przycisk, spójrz na ekran, a następnie zbliż iPhone’a do czytnika. Jeśli chcesz zapłacić przy użyciu Touch ID, zbliż iPhone’a do czytnika, trzymając palec na czujniku Touch ID.

    Płacąc zegarkiem Apple Watch, kliknij dwukrotnie boczny przycisk i zbliż Apple Watch do czytnika.

    Płacenie w apkach i witrynach internetowych

    Apple Pay to prostsza i szybsza metoda płacenia w aplikacjach i internecie, która nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy*.

    Aby za pomocą iPhone’a lub iPada zapłacić w aplikacji lub witrynie internetowej otwartej w Safari, wybierz Apple Pay na etapie finalizowania transakcji i dokonaj płatności, korzystając z Face ID lub Touch ID.

    Aby zapłacić w witrynie internetowej otwartej w Safari na Macu, wybierz Apple Pay i dokonaj płatności, korzystając z iPhone’a lub zegarka Apple Watch. Na MacBooku Pro możesz płacić, używając Touch ID na pasku Touch Bar.

    Gdzie można płacić?

    Apple Pay działa wszędzie tam, gdzie widnieją poniższe symbole

     

    *Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna na stronie: support.apple.com/km207105.

     

     

     

    Usługa mojeID pozwala na bezpieczne i wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu.

    Profil zaufany (PZ) jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Profil zaufany umożliwia złożenie podpisu zaufanego, ale nie jest podpisem elektronicznym.

    Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli posiadasz w naszym banku  konto z dostępem do bankowości elektronicznej. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów Indywidulanych chcących za jej pomocą potwierdzać tożsamość.

    Szczegółowe informacje na temat Profilu Zaufanego dostępne są tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

     

     

    Dzięki temu możesz m.in.

    Poprzez Empatia Portal Informacyjno-Usługowy (https://empatia.mpips.gov.pl/) złożyć wniosek o 500+, 300+, becikowe, świadczenie rodzicielskie i inne

    Poprzez Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi) aktywować Bon Turystyczny

    Możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta (https://pacjent.gov.pl/)

    Możesz załatwić różne inne sprawy urzędowe w serwisie Mój Gov (https://www.gov.pl/) oraz założyć konto ePUAP (https://epuap.gov.pl): zgłosić urodzenie dziecka, zbycie lub nabycie pojazdu, utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego i inne

     

    Aktualna lista lista usług publicznych dostępna jest tutaj: https://obywatel.gov.pl/

     

    Profil zaufany możesz założyć pod adresem https://pz.gov.pl/ lub https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

     

    Uwaga!

    - Do założenia Profilu Zaufanego niezbędne jest zgłoszenie w Banku swojego adresu e-mail. Adres e-mail można zgłosić poprzez Internet Banking (w menu należy wybrać „ustawienia”, a następnie „moje dane”) lub osobiście w placówkach Banku.

    - Podczas rejestracji Profilu Zaufanego, przy pytaniu „Jak chcesz uzyskać Profil Zaufany” należy wybrać „Bank lub inny dostawca tożsamości”, a następnie wybrać swojego dostawcę tożsamości „SGB Banki Spółdzielcze i Grupa BPS”.

     

    Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID

     

    Aplikacja Mobilna dla systemów iOS

    Miło nam poinformować Państwa, że jest już dostępna Aplikacja Mobilna dla systemów iOS do pobrania ze sklepu App Store.

    BS Strzyżów to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Strzyżowie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz. Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną BS Strzyżów, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki. Korzystanie z aplikacji BS Strzyżów jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.

     

    Aplikacja Mobilna "Nasz Bank" dla systemu Android już dostępna w Google Play! 

    (W najbliższej przyszłości usługa zostanie uruchomiona również dla systemu iOS o czym będziemy informować Państwa w kolejnych komunikatach)

     

    Aplikacja mobilna "Nasz Bank" jest rozszerzeniem systemu bankowości internetowej Internet Banking. Umożliwia ona w prosty i bezpieczny dostęp do środków na Twoim rachunku za pomocą urządzeń mobilnych (smartfon, tablet).
    Za pomocą aplikacji mobilnej "Nasz Bank" możesz w każdym miejscu i czasie sprawdzić stan swojego rachunku, wykonać przelew, założyć lokatę lub skontrolować swoje wydatki. 
    Aplikacja mobilna to również możliwość mobilnej autoryzacji operacji wykonywanych na komputerze.

     

    Pierwszoplanowe funkcje aplikacji:

    • prezentacja/weryfikacja dostępnych środków i ostatniej operacji przed zalogowaniem,

    • obsługa produktów bankowych:

      - rachunki (lista rach., salda, informacje),

      - lokaty (lista lokat, salda, informacje),

    • historia operacji, filtrowanie, szukanie zaawansowane,

    • realizacja przelewów: jednorazowe, zdefiniowane, ZUS, US, przelewy QR,

    • mobilna autoryzacja (token elektroniczny na potrzeby realizacji wymogów dyrektywy PSD2),

    • logowanie: biometryczne (odcisk palca, rozpoznawanie twarzy), kodem PIN,

    • wiadomości z banku, powiadomienia PUSH,

    • obsługa urządzeń z ekranem dotykowym.

     

     

     

    https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.novum.mobile2&hl=pl

     

     

     

    Komunikat Prokuratury Krajowej Komendy Głównej Policji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Europejskiego Centrum Konsumenckiego FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP z dnia 15 maja 2019 r.

     

    Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

    Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne zatwierdzające przelewy.

     

    Przykłady fałszywych stron internetowych przygotowanych przez przestępców.

    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl


     

    Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Problem jest poważny - tylko w marcu odnotowano ponad 100 różnych stron udających pośredników płatności, używanych przez przestępców. Nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

     

    Przestępcy używają różnych sposobów, by ściągnąć ofiary na fałszywe strony. Użytkownicy mogą być do nich kierowani przez linki w SMSach, komunikatorach internetowych lub poprzez fałszywe sklepy internetowe.  Aby nie zostać ofiarą przestępców należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:

    • Uważaj na wszystkie wiadomości o konieczności zapłaty lub dopłaty drobnych kwot (np. 0,76 PLN) zawierające link do strony udającej pośrednika płatności. Przed wykonaniem przelewu skontaktuj się z firmą, która figuruje jako nadawca wiadomości (np. operator telekomunikacyjny, sklep czy serwis internetowy).

     

    Przykład wiadomości SMS rozsyłanych przez przestępców.

    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl

     

    • Jeśli strona prosi o login i hasło do bankowości internetowej, sprawdź w pasku przeglądarki, czy jej adres internetowy zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank.
    • Zawsze czytaj uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym od swojego banku. Jeśli twój bank to umożliwia zamień SMSy na autoryzację za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

     

    Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/) oraz najbliższej jednostce Policji. Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych działań. Masz też prawo złożyć reklamację do swojego banku.

     

    Prokuratura Krajowa

    Komenda Główna Policji

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    Europejskie Centrum Konsumenckie

    FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP

     

     

     

    Paybynet - szybkie płatności internetowe

     

     

    Szanowni Państwo,

    Uruchomiliśmy szybkie płatności internetowe Paybynet, umożliwiające realizację przelewu bezpośrednio z rachunku klienta na rachunek sklepu lub urzędu.

    Dzięki usłudze Paybynet mogą Państwo wygodnie i szybko dokonywać płatności internetowych bezpośrednio ze swojego konta internetowego na konto sklepu lub urzędu, z wykorzystaniem technologii systemu rozliczeń ELIXIR.

    Paybynet to system gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Został on dostosowany do potrzeb handlu elektronicznego, będąc uzupełnieniem rozwiązań opartych o karty płatnicze. Paybynet stanowi najszybszy sposób płatności w Internecie, umożliwiający realizację zamówienia bezpośrednio po zatwierdzeniu przelewu przez klienta.

    Google Pay - płać telefonem jak kartą

    Bank Spółdzielczy w Strzyżowie udostępnił swoim Klientom aplikację Google Pay, umożliwiającą dokonywanie płatności za pomocą smartfona.        

     

    Twoja rodzina to największy skarb, dbasz i troszczysz się o nią każdego dnia. Nie na wszystko masz jednak wpływ, nie wszystko jesteś w stanie przewidzieć. Zaufaj Concordii. Pomożemy w przypadku nieszczęśliwego i nieprzewidzianego zdarzenia.

     

    Życie Plus - ulotka.pdf

     

    Szczegółowe informacje dostępne w Banku Spółdzieczym w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów lub pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12.

    Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie

     

    Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie oraz Concordia Ubezpieczenia

     

    Zapraszamy do naszej placówki 38-100 Strzyżów, ul Słowackiego 36 lub prosimy o kontakt pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12

     

    Ubezpieczenia dla:

     

     Osób Indywidualnych (rodzina, OC, NNW, budynek mieszkalny, na życie, turystyczne i inne)

     

     

     

    Rolników (rodzina, gospodarstwo, sprzęt rolniczy, uprawy i inne)

     

     

     

    Firm  (od pożaru, zalania, kradzieży i innych zdarzeń losowych)

     

     

     

     

     

    Zamknij x
    W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.
    designed by Net-Line | www.net-line.pl