Szanowni Państwo
Uprzejmie zawiadamiamy, że z dniem 16.05.2022 placówka Oddziału Wiśniowa została przeniesiona do nowego lokalu, zlokalizowanego pod adresem 38-124 Wiśniowa 150 (budynek Urzędu Gminy Wiśniowa).
Serdecznie zapraszamy!
Rodzaj środków | Stopa zmienna, w stosunku rocznym | Okres kapitalizacji odsetek |
1 miesięczne | 0,15 % | po terminie |
2 miesięczne | 0,25 % | po terminie |
3 miesięczne | 0,45 % | po terminie |
6 miesięczne | 0,65 % | po terminie |
9 miesięczne | 0,95 % | po terminie |
12 miesięczne | 1,25% | po terminie |
24 miesięczne | 1,35 % | po terminie |
36 miesięczne | 1,45 % | po terminie |
ZAPRASZAMY DO NASZYCH PLACÓWEK
W STRZYŻOWIE, NIEBYLCU, CZUDCU, WIŚNIOWEJ ORAZ WE FRYSZTAKU
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) wynosi 9,40%. Całkowita kwota kredytu 30.000,00zł, okres kredytowania 60 miesięcy, oprocentowanie zmienne w wysokości 7,1% w stosunku rocznym. Całkowity koszt kredytu wynosi 7.051,63 zł (w tym: prowizja za udzielenie kredytu: 3,0% tj. 900,00 zł, odsetki 5.727,39 zł, BIK 7zł (od jednej osoby), KRD 10 zł (od jednej osoby), koszt ubezpieczenia na życie dla osoby w wieku 40 lat na cały okres kredytowania 407,24 zł). Całkowita kwota do zapłaty przez Kredytobiorcę wynosi 37.051,63 zł. Spłata w 60 równych ratach kapitałowo – odsetkowych, w tym 59 rat po 595,46 zł oraz ostatnia rata 595,25 zł. Kalkulacja została wykonana na reprezentatywnym przykładzie przy założeniu wypłaty kredytu w dniu 01.04.2022.
Oprocentowanie kredytu jest zmienne i w okresie obowiązywania umowy kredytu może ulec zmianie, co w przypadku wzrostu stopy procentowej spowoduje wzrost wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.
Produkt skierowany jest do osób fizycznych posiadających pełną zdolność od czynności prawnych. Przyznanie kredytu uzależnione jest od oceny zdolności kredytowej. Szczegóły dotyczące uzyskania kredytu dostępne są w Placówkach Banku.
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów
do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami
oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.
Na czym polega oszustwo na BLIK?
Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej
z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych.
Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka
rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia
do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.
Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:
• Pilna pożyczka – przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych
rodziny ofiary. Pisze o potrzebnie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie
kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości
bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.
• Zgubienie lub kradzież portfela – przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że
zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa
jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i
trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby
kontaktującej się z nią.
• Pracownik banku – z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie
telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek
tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących
stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela
wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który
pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z
bankomatu.
• Zakup na OLX – ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji
WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i
chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i po
chwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS
od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę
firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty
bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o
wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty.
Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:
• Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga
(pracownicy banku i tak mają je w systemie).
• Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do
niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.
• Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona
trafi.
• Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię
one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
• Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest
właściwy.
• Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.
• Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu
każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić
specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.
Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
• Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
• Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
• Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.
Płatności BLIKIem są bezpieczne
Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK,
jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne
transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli
sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje
konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.
Ograniczenia w płatnościach do / z Rosji i Białorusi
W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że nasz bank nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z odrzuceniem płatności przez bank z / do ww. krajów.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone, inne organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje, w zależności od rozwoju sytuacji, mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.
Przykłady sankcji znajdą Państwo m.in. tutaj: https://www.sanctionsmap.eu/#/main
Razem dla Ukrainy
Bank Spółdzielczy w Strzyżowie dołącza do akcji pomocowej dla Ukrainy uruchomionej przez Bank Gospodarstwa Krajowego
Wojna, która toczy się u naszych ukraińskich sąsiadów, wywołuje w nas chęć niesienia pomocy. Prawie każdy z nas zna kogoś z Ukrainy. Dlatego w tym szczególnym czasie nie chcemy pozostawać obojętni.
Nasz Bank dołącza do akcji pomocowej uruchomionej przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) i BLIK.
W imieniu Narodowego Banku Ukrainy (NBU) BGK otworzył specjalne konto, z którego środki trafią bezpośrednio do Narodowego Banku Ukrainy i zostaną przeznaczone na działania najpotrzebniejsze w miejscach bezpośrednio dotkniętych wojną.
Konto jest ogólnodostępne, każdy może dokonać wpłaty. Możecie Państwo dzielić się numerem konta
z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. Aby jeszcze bardziej ułatwić pomoc, w najbliższych dniach BLIK uruchomi możliwość wpłat na to konto także poprzez system BLIK.
Jak wpłacić pieniądze?
Środki należy wpłacać na numer rachunku: 91 1130 0007 0080 2394 3520 0002
Tytuł przelewu: Wsparcie dla Ukrainy
Odbiorca przelewu: Narodowy Bank Ukrainy
Wpłat na konto należy dokonywać w złotych polskich.
Każdy gest pomocy jest teraz ważny. Pamiętajmy o naszych sąsiadach!
Informacje dla Klientów w związku z atakiem Rosji na Ukrainę
W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy
Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.
Uważaj na oszustów
Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.
Wypłaty gotówki
Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.
Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki:
https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html
JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.
Sm@rt wypłata w bankomatach Banku Spółdzielczego w Strzyżowie – zobacz jakie to proste
Sm@rt wypłata daje możliwość wypłaty gotówki z bankomatów Banku Spółdzielczego w Strzyżowie bez użycia karty.
Aby skorzystać z Sm@rt wypłaty należy:
- zalogować się do bankowości internetowej lub mobilnej, uruchomić opcję „Sm@rt wypłata”, wpisać odpowiednią kwotę i tytuł wypłaty. Hasło do Sm@rt wypłaty zostanie wysłane na podany numer telefonu, bądź zostanie wyświetlone na stronie;
lub
- zlecić wygenerowanie hasła do Sm@rt wypłaty w placówkach Banku. Hasło do Sm@rt wypłaty zostanie wysłane na podany numer telefonu, bądź zostanie wydrukowane.
Hasło z określonym czasem ważności (1 godziny) można zrealizować samemu lub może zrealizować go inna osoba, na której numer został wysłany sms.
Zdefiniowany odbiorca otrzymuje sms-a z kodem, po czym udaje się do bankomatu naszego Banku i wybiera na ekranie opcję Sm@rt wypłata, a następnie podaje jednorazowy kod przekazany w wiadomości sms. Po wpisaniu kodu, bankomat wypłaca zdefiniowaną kwotę Sm@rt wypłaty.
Funkcję można wykorzystać m.in. w sytuacjach:
- wypłaty gdy karta zostanie zagubiona lub zablokowana lub gdy klient nie ma przy sobie karty;
- z bankowości elektronicznej przez SMS w wygodny sposób możesz przekazać gotówkę np. dziecku, kontrahentowi bez wychodzenia z domu.
Ograniczenia Sm@rt wypłaty:
- ważność hasła - 1 godzina
- maksymalny limit – 500 zł
- wypłata tylko w pełnych kwotach, nie można wprowadzić kwot o nominałach 30zł, 10zł i mniej niż 10 zł
Kwota wypłaty jest ograniczona wysokością dostępnych środków a także limitem jednorazowym operatora.
W przypadku, gdy operacja zostanie zautoryzowana, ale nie zostanie zakończona sukcesem (np. klient nie wykona w określonym czasie operacji) zostanie wykonane anulowanie operacji na rachunku poprzez odblokowanie środków.
Bankomaty w których dostępna jest Sm@rt wypłata:
- Strzyżów, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów
- Strzyżów, ul. Rynek 4, 38-100 Strzyżów
- Czudec, ul. Jasielska 9, 38-120 Czudec
- Frysztak, Pl. Św. Floriana 9, 38-130 Frysztak
- Niebylec, 38-114 Niebylec 170
Usługa generowania w bankowości elektronicznej hasła do Sm@rt wypłaty jest BEZPŁATNA.
Instrukcja zlecenia Sm@rt wypłaty przez Bankowość Internetową oraz Mobilną jest opisana w Instrukcji użytkownika Internetowa obsługa rachunku oraz w Instrukcji użytkownika Aplikacja Mobilna Nasz Bank.
Uwaga – Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki!
Komunikat – ostrzeżenie – Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji z dnia 15 listopada 2021 r.
W ostatnich miesiącach częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania (np. policjantem).
Jest to rodzaj phishingu, nazywany vishingiem. Nazwa jest połączeniem słów „voice phishing”, czyli phishing głosowy. Celem jest pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera ofiary).
Najpopularniejsze przykłady rozmowy:
Przestępcy bardzo dobrze potrafią posługiwać się technikami manipulacji. Ponadto w celu uwiarygodnienia kontaktu, potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę zaufanej instytucji (np. banku).
Oszuści przed wykonaniem połączenia przygotowują się do rozmowy, tak by była ona wiarygodna i uśpiła czujność klienta. Przede wszystkim dokonują wyboru, za kogo poda się osoba dzwoniąca. Znane są przypadki, w których przestępcy podszywali się pod:
Następnie przestępca wybiera numer telefonu z jakiego wykona połączenie, co skutkuje wyświetleniem na telefonie ofiary innego numeru telefonu lub nazwy kontaktu niż w rzeczywistości np. na telefonie Klienta wyświetli się numer infolinii jego banku. Pozwala na to technika określana jako spoofing numeru telefonu.
Czym jest spoofing?
Spoofing polega na podszywaniu się pod inne urządzenie lub innego użytkownika, może dotyczyć m.in. numeru telefonu, ale także adresu e-mail, IP, nadawcy SMS i innych. Przestępcy wykorzystują znane sobie technologie, które oprócz podmiany numeru telefonu pozwalają m.in. na:
Tak przygotowany przestępca wykonuje połączenie do ofiary i zgodnie z wcześniej ułożonym scenariuszem rozpoczyna rozmowę. Najgroźniejszą bronią takiego przestępcy jest dobra umiejętność stosowania socjotechniki. Poniżej kilka przykładowych metod socjotechnicznych, jakie mogą wykorzystywać przestępcy.
Więcej przeczytać można:
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga!-przestepcy-atakuja-przedsiebiorcow-korzystajacych-z-Programu-Tarcza-Finansowa-PFR
https://policja.pl/pol/aktualnosci/189021,Uwaga-przestepcy-atakuja-przedsiebiorcow-korzystajacych-z-Programu-Tracza-Finans.html
Żeby wzmocnić wiarygodność przekazywanych informacji oszust podczas rozmowy będzie posługiwał się fachowym słownictwem np. bankowym. Może również wykorzystać dodatkowe kanały komunikacji, np. wysłać wiadomość e-mail. Nie oznacza to jeszcze, że jest tym, za kogo się podaje. Adres e-mail mógł znaleźć w Internecie, jeżeli ktoś wpisał go np. na portalu społecznościowym lub ofiara często adres e-mail podaje sama, a później po prostu o tym nie pamięta.
Scenariuszy jest znacznie więcej, wszystkie one mają cechę wspólną: wpłynięcie na emocje rozmówcy, w celu wprowadzeniu ofiary w stan zmartwienia, zaniepokojenia lub zaciekawienia. Tak, żeby podczas rozmowy była rozkojarzona i mniej uważna. To pozwala oszustom, którzy są osobami sprawnie posługującymi się metodami manipulacji, na pozyskanie interesujących ich danych osobowych i/lub finansowych ofiary.
Co dzieje się dalej? Zależy od tego, jakie informacje pozyskał przestępca. Cel jest jeden – zyski finansowe, m.in. poprzez pobieranie pożyczki na ofiary (dzięki pozyskaniu danych osobowych), wyprowadzanie pieniędzy bezpośrednio z rachunku klienta czy wykonywanie operacji kartowych.
Jak się chronić?
Należy stosować się do kilku ważnych zasad:
Każdy klient banku powinien pamiętać, że każdorazowo ma prawo zgłosić nietypową sytuację do banku, a w sytuacji podejrzenia, że doszło lub mogło dojść do popełnienia przestępstwa, również zawiadomić policję.
Komenda Główna Policji
FinCERT.pl – BCC ZBP
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
ŹRÓDŁO: https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Falszywe-polaczenia-telefoniczne-przestepcow-podszywajacych-sie-pod-banki
BLIK - zobacz jakie to wygodne
W Aplikacji mobilnej Nasz Bank dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.
W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej Nasz Bank klienci mają możliwość: wypłacania gotówki w bankomatach, płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczych.
Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ?
Wypłaty z bankomatu bez karty
W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w Aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.
Płatności w sklepie stacjonarnym
Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do Aplikacji mobilnej Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
Płatności w sklepie internetowym
Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć Aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
Jak aktywować usługi BLIK ?
Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.
1. Zaktualizuj aplikację "Nasz Bank" w sklepie Google Play
2. Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje "Ustawienia"
3. Wybierz opcję "BLIK" i przesuń suwakiem na tryb "Włączony", a następnie ZAPISZ ustawienia
4. Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.
Dołącz do milionów zadowolonych użytkowników !
Przykład reprezentatywny przy założeniu:
- data wypłaty kredytu 2021.11.01,
- kwota kredytu: 30 000 zł,
- prowizja 0%
- oprocentowanie kredytu 6,59% w stosunku rocznym, stopa zmienna,
- spłata w 96 ratach annuitetowych płatnych do końca każdego m-ca (95 rat po 408,23 zł i 1 rata 417,36zł).
Całkowita kwota do zapłaty: 38797,98 zł. Na całkowity koszt kredytu składają się: suma odsetek za okres kredytowania: 8790,98 zł, prowizja: 0,00zł, opłata za BIK 7zł (od jednej osoby). Rzeczywista roczna stopa oprocentowania: 6,80%.
Zabezpiecz swoje uprawy!
Bądź mądry przed szkodą!
Ubezpiecz rzepak ozimy, zboża ozime: pszenicę, żyto, pszenżyto, jęczmień i mieszankę zbożową od:
gradu
ujemnych skutków przezimowania
przymrozków wiosennych
oraz dodatkowo ognia!
Zapraszamy do placówek Banku Spółdzielczego w Strzyżowie już 4 października.
Sznowni Państwo,
Od 18.06.2021 zapraszamy Państwa również do naszej Filii Strzyżow ul. Rynek 4.
W naszej ofercie znajdą Państwo:
Kredyty: gotówkowe, mieszkaniowe, dla firm, dla rolników
Ubezpieczenia: komunikacyjne, majątkowe, na życie i zdrowie, dla kredytobiorców
Rachunki: dla osób fizycznych, dla firm, dla rolników
Oszczędności, rozliczenia, Moje ID (profil zaufany)
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:45
Miło nam Państwa poinformować, że od dnia 12.03.2021 uruchomiliśmy dla Państwa w Centrali naszego Banku (38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36) nowy bankomat z funkcją WPŁATOMATU dla Posiadaczy rachunków w BS Strzyżów.
Operacji wypłaty/wpłaty możesz dokonać za pomocą tradycyjnej karty, kodu Blik (tylko wypłata), a także za pomocą smartKARTY!
smartKARTA to nowoczesna usługa bezdotykowej obsługi rachunku w bankomacie! (zobacz więcej o smartKARTA)
Jak skorzystać ze smartKARTY?:
- ZAŁÓŻ rachunek w Banku Spółdzielczym w Strzyżowie z dostępem do BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ
- pobierz aplikację mobilną NASZ BANK (zobacz więcej o naszej aplikacji mobilnej)
Bankomat dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu!
Informacja prasowa w sprawie zmian do moratorium pozaustawowego („Stanowiska banków w zakresie ujednolicenia zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów sektora bankowego”)
Tarcza Finansowa PFR 2.0
Aktualizacja z dnia 18.01.2022
Rusza proces rozliczenia i umorzenia subwencji dla MIKROFIRM w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0
Na stronie internetowej PFR https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html#mmsp dostępna jest dla Klientów prezentacja z rozliczenia subwencji finansowej dla sektora MIKRO jak również informacja o szkoleniach dla wszystkich zainteresowanych tym tematem osób.
Aktualizacja z dnia 16.11.2021
PFR uruchomił stronę umożliwiającą bezpośrednie, indywidualne zapisy do szkoleń dotyczących rozliczeń Tarczy 2.0 dla MSP.
https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-pfr-2-0/
Szkolenia przeprowadzane będą od 8.11 do 03.12. br od godziny 13.00. Przewidywany czas szkolenia to ok. 1,5 h.
Instrukcja wypełniania Oświadczenia o Rozliczeniu w ramach Tarczy Finansowej 2.0
Prezentacja dotycząca zasad rozliczania Tarczy Finansowej 2.0 dla Przedsiębiorstw z sektora MŚP
Aktualne pytania i odpowiedzi dotyczące procesu umorzeń
Regulamin Tarczy Finansowej 2.0 uwzgledniający zapisy dotyczące umorzenia obowiązujący od dnia 18.11.2021 r.:
https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html#mmsp
________________________________________
Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.
Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach.
W pierwszym etapie w bankowości elektronicznej Klienta zostanie udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu dla małych i średnich firm (MŚP). Proces ten rozpocznie się od 18 listopada 2021 r. i potrwa do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.
W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.
W trzecim etapie - w kwietniu 2022 r. - PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:
Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.
Proces rozliczania subwencji odbywać się będzie za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składany był wniosek o udzielenie wsparcia. W odróżnieniu od procesu rozliczeń Tarczy Finansowej PFR 1.0 formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia, a spłata subwencji finansowej będzie odbywać się na inny rachunek.
Rozlicznie Przedsiębiorców z sektora MŚP
W przypadku Przedsiębiorców z sektora MŚP warunkiem rozliczenia subwencji jest:
Przedsiębiorcy we wniosku o subwencję co do zasady prognozowali przychody oraz koszty stałe za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Dlatego też, w celu rozliczenia subwencji muszą podać rzeczywiste koszty stałe oraz wysokość przychodów dla tego okresu. Pomocny w wyliczeniu tej różnicy będzie specjalny kalkulator, z którego można skorzystać w formularzu rozliczenia. Beneficjent musi sprawdzić, czy nastąpiła nadwyżka między wartością subwencji wyliczoną w oparciu o przewidywaną wartość kosztów stałych oraz wysokość spadku przychodów, a subwencją, którą otrzymaliby w oparciu o kwotę rzeczywistych kosztów stałych oraz rzeczywistą wysokość spadku przychodów. Jeśli taka nadwyżka występuje, beneficjent będzie musiał ją zwrócić do 31 stycznia 2022 r. na indywidualny rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia.
Ponadto, w celu poprawnego rozliczenia subwencji, przedsiębiorcy będą musieli załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu pliki JPK w postaci xml wygenerowane z programu księgowego firmy (inny format nie zostanie przyjęty). W zależności od prowadzonej rachunkowości będą to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR. Należy przygotować osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.
Należy pamiętać, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli przedsiębiorca częściowo spłacił subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinien samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.
Rozliczenie Przedsiębiorców z sektora Mikro
W przypadku Mikroprzedsiębiorców subwencja finansowa podlega całkowitemu zwolnieniu z obowiązku zwrotu pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego przedsiębiorca nie załącza do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.
Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla Mikroprzedsiębiorstw zawiera numer rachunku, na który przedsiębiorca może wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chce je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przez Mikroprzedsiębiorstwo przed dniem wydania decyzji przez PFR pomniejszają saldo subwencji do umorzenia.
Wymagane oświadczenia i inne informacje
Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne będą na stronie www.pfr.pl.
Planowane szkolenia i informacje
Od listopada rozpoczną się szkolenia informacyjne dotyczące procesu umorzeń, o których informacje również będzie można znaleźć na stronie PFR. W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).
Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.
Wnioski można składać od 18 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Składając Wniosek, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania do Banku dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
nie będzie uznawane za zaległości.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.
Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:
Wielkość spadku przychodów Mikrofirmy w porównywanych okresach |
Wysokość subwencji finansowej należnej Mikrofirmie |
Spadek większy lub równy 30% |
18.000 zł / osobę zatrudnioną |
Spadek większy lub równy 60% |
36.000 zł / osobę zatrudnioną |
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
nie będzie uznawane za zaległości.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Jak złożyć wniosek w Programie Tarcza Finansowa PFR w naszym Banku?
Instrukcja składania wniosku MIKRO_IB
Instrukcja składania wniosku MIKRO_IBF
Instrukcja składania wniosku MŚP_IB
Instrukcja składania wniosku MŚP_IBF
Najczęściej zadawane pytania
(Tarcza Finansowa PFR 2.0_QA) znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR.
Scenariusz rozwiązywania potencjalnych problemów związanych z wnioskowaniem o subwencję finansową
Zapoznaj się z ofertą szkoleń PFR na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0 – ZOBACZ ( https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-2-0/)
Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”.
Odwołanie od decyzji o przyznaniu finansowania
Jeśli otrzymałeś niższą kwotę subwencji od wnioskowanej lub kwotę w wysokości wnioskowanej, możesz odwołać się od decyzji i zawnioskować o różnicę, lub dokonując zmiany danych i oświadczeń składając wniosek odwoławczy. Wniosek odwoławczy musisz złożyć w tym samym banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek. Odwołanie może zostać złożone nie wcześniej niż 1 lutego 2021 r., jednak nie później niż w terminie do dnia 31 marca 2021 r.
Zanim złożysz wniosek odwoławczy - Pamiętaj:
· wniosek możesz złożyć tylko dwa razy, masz na to dwa miesiące od daty podpisania umowy,
· jeśli otrzymałeś negatywną decyzję, nie możesz się odwołać – musisz złożyć nowy wniosek,
· przed złożeniem wniosku należy wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub właściwym urzędem skarbowym) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku oraz upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.
Pełnomocnictwo potwierdzające Twoje umocowanie
W przypadku, gdy wniosek o subwencję składa w Twoim imieniu osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Twoje przedsiębiorstwo posiada reprezentację wieloosobową, musisz dodatkowo, przy składaniu wniosku o subwencję finansową złożyć Pełnomocnictwo. Jednocześnie musisz pamiętać, że Pełnomocnictwo można jedynie opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym.
INORMACJA DOT. PROCESU ODWOŁAŃ I ZGŁOSZEŃ WYJAŚNIAJĄCYCH
Od 1 lutego 2021 r. zostaje uruchomiona procedura składania odwołań do otrzymanej subwencji finansowej w ramach Tarczy Finansowej 2.0. oraz proces składania zgłoszeń wyjaśniających z powodu nieprzyznania subwencji finansowej lub z uwagi na wyczerpanie się możliwości składania odwołań w ramach procedury odwoławczej
Odwołania:
W ramach procedury odwoławczej Beneficjent możne złożyć ponownie wniosek o subwencję finansową w przypadku, gdy PFR podjął decyzję:
1) pozytywną o przyznaniu całej kwoty subwencji finansowej;
2) częściowo pozytywną o przyznaniu subwencji finansowej w kwocie niższej od wnioskowanej.
Beneficjent może złożyć odwołanie od takich decyzji ubiegając się o wypłatę dodatkowej kwoty subwencji finansowej lub dokonując zmiany niektórych danych i oświadczeń, przy czym:
1) można złożyć jedynie dwa odwołania od pierwotnej decyzji PFR;
2) przed złożeniem odwołania należy:
a) wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. z ZUS lub właściwym US) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku,
b) upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach;
3) każde odwołanie może zostać złożone od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r.;
4) musi być złożone w tym samym Banku co był składany wniosek pierwotny,
5) odwołanie nie przysługuje:
a) od decyzji PFR odmawiającej przyznania subwencji finansowej,
b) dopóki PFR nie rozpozna wniosku lub pierwszego odwołania;
6) odwołanie może zostać złożone przez inną osobę upoważnioną, która złożyła wniosek.
Odwołania w zakresie, w jakim zostaną uwzględnione przez PFR oraz decyzji PFR, wydane w odpowiedzi na wniosek i w odpowiedzi na każde odwołanie stają się integralnymi częściami Umowy Subwencji Finansowej i modyfikują stosunek prawny wynikający z Umowy Subwencji Finansowej.
Zgłoszenia wyjaśniające:
Klient jest uprawniony do zwrócenia się do PFR za pośrednictwem Banku z zapytaniem dotyczącym otrzymanej przez niego odmowy udzielenia subwencji finansowej.
Komunikat Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. nr 1
W związku ze zwiększoną aktywnością cyberprzestępców, a tym samym zwiększoną liczbą występujących w ostatnim czasie transakcji fraudowych realizowanych w szczególności przy wykorzystaniu systemu płatności mobilnych i cyfrowego portfela Apple Pay poniżej przedstawiamy rekomendacje związane z najczęściej występującym schematem oszustw.
Klient otrzymuje fałszywy e-mail albo sms, który do złudzenia przypomina wiadomość od firmy pod którą podszywa się przestępca (firmy kurierskie, dostawcy usług). W przygotowanej przez oszusta wiadomości Klient proszony jest o dokonanie wpłaty na kwotę kilku złotych z tytułu niedopłaty w płatności za przesyłkę lub fakturę. Link do płatności, który umieszczony jest w wiadomości kieruje Klienta na fałszywą stronę, na której Klient podaje wszystkie dane nadrukowane na plastiku karty oraz kody akceptacji różnych dyspozycji również te otrzymane SMS-em na numer telefonu Klienta. Podanie danych umożliwia przestępcy włamanie do urządzenia Klienta lub zarejestrowanie karty Klienta w cyfrowym portfelu Apple Pay na urządzeniu przestępcy.
Cyfrowy portfel Apple Pay jest najczęściej wykorzystywany przez przestępców do „fałszywej” tokenizacji kart klientów z uwagi na łatwość przeprowadzenia tego procesu. Apple pozwala na tokenizację karty w aplikacji Wallet niezależnie od użytkownika, któremu karta została wydana, należy ją potwierdzić SMSem wysłanym do użytkownika karty, który jest później przekazywany przestępcy na fałszywej stronie. Uzyskując te dane przestępca dokonuje następnie szeregu wysokokwotowych transakcji do wyczerpania środków na rachunku Klienta. Transakcje te wykonywane są najczęściej w ramach płatności mobilnych Apple Pay i jest to związane ze sposobem w jaki uwierzytelniane są transakcje kartą stokenizowaną. Po zarejestrowaniu karty i stokenizowaniu jej na urządzeniu przestępcy przy użyciu danych podanych przez Klienta na fałszywej stronie, uwierzytelnienie transakcji następuje poprzez wpisanie kodu lub znaku graficznego którym zabezpieczony jest telefon i nie są wymagane żądne inne dodatkowe zabezpieczenia co daje przestępcy nieograniczone możliwości w dostępie do środków na rachunku Klienta.
KOMUNIKAT DOT. OTRZYMANEJ SUBWENCJI Z PFR 1.0
Informacja dotycząca Tarczy Finansowej 1.0 - proces umorzeń subwencji finansowej
Najczęściej zadawane pytania (09.07.2021)
Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MIKROFIRM
Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MŚP
Dyspozycja nadpłąty/ spłaty całkowitej kwoty subwencji
Komunikaty PFR:
Komunikat Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. w sprawie rozliczenia Subwencji Finansowych (pfrsa.pl)
Umorzenia Tarcza Finansowa dla MMŚP 1.0 (pfrsa.pl)
Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.
Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.
Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.
Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
UWAGA !!!!
Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Tarcza Antykryzysowa do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Tarczę Antykryzysową, zakładkę Umocowanie Beneficjenta i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.
Poniżej link do instrukcji:
SKŁADANIE WNIOSKU UMOCOWANIE BENEFICJENTA - krok po kroku
Usługa mojeID pozwala na bezpieczne i wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu.
Profil zaufany (PZ) jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Profil zaufany umożliwia złożenie podpisu zaufanego, ale nie jest podpisem elektronicznym.
Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli posiadasz w naszym banku konto z dostępem do bankowości elektronicznej. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów Indywidulanych chcących za jej pomocą potwierdzać tożsamość.
Szczegółowe informacje na temat Profilu Zaufanego dostępne są tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Dzięki temu możesz m.in.
Poprzez Empatia Portal Informacyjno-Usługowy (https://empatia.mpips.gov.pl/) złożyć wniosek o 500+, 300+, becikowe, świadczenie rodzicielskie i inne
Poprzez Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi) aktywować Bon Turystyczny
Możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta (https://pacjent.gov.pl/)
Możesz załatwić różne inne sprawy urzędowe w serwisie Mój Gov (https://www.gov.pl/) oraz założyć konto ePUAP (https://epuap.gov.pl): zgłosić urodzenie dziecka, zbycie lub nabycie pojazdu, utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego i inne
Aktualna lista lista usług publicznych dostępna jest tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Profil zaufany możesz założyć pod adresem https://pz.gov.pl/ lub https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Uwaga!
- Do założenia Profilu Zaufanego niezbędne jest zgłoszenie w Banku swojego adresu e-mail. Adres e-mail można zgłosić poprzez Internet Banking (w menu należy wybrać „ustawienia”, a następnie „moje dane”) lub osobiście w placówkach Banku.
- Podczas rejestracji Profilu Zaufanego, przy pytaniu „Jak chcesz uzyskać Profil Zaufany” należy wybrać „Bank lub inny dostawca tożsamości”, a następnie wybrać swojego dostawcę tożsamości „SGB Banki Spółdzielcze i Grupa BPS”.
Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID
Miło nam poinformować Państwa, że jest już dostępna Aplikacja Mobilna dla systemów iOS do pobrania ze sklepu App Store.
BS Strzyżów to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Strzyżowie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz. Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną BS Strzyżów, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki. Korzystanie z aplikacji BS Strzyżów jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.
Aplikacja Mobilna "Nasz Bank" dla systemu Android już dostępna w Google Play!
(W najbliższej przyszłości usługa zostanie uruchomiona również dla systemu iOS o czym będziemy informować Państwa w kolejnych komunikatach)
Aplikacja mobilna "Nasz Bank" jest rozszerzeniem systemu bankowości internetowej Internet Banking. Umożliwia ona w prosty i bezpieczny dostęp do środków na Twoim rachunku za pomocą urządzeń mobilnych (smartfon, tablet).
Za pomocą aplikacji mobilnej "Nasz Bank" możesz w każdym miejscu i czasie sprawdzić stan swojego rachunku, wykonać przelew, założyć lokatę lub skontrolować swoje wydatki.
Aplikacja mobilna to również możliwość mobilnej autoryzacji operacji wykonywanych na komputerze.
Pierwszoplanowe funkcje aplikacji:
• prezentacja/weryfikacja dostępnych środków i ostatniej operacji przed zalogowaniem,
• obsługa produktów bankowych:
- rachunki (lista rach., salda, informacje),
- lokaty (lista lokat, salda, informacje),
• historia operacji, filtrowanie, szukanie zaawansowane,
• realizacja przelewów: jednorazowe, zdefiniowane, ZUS, US, przelewy QR,
• mobilna autoryzacja (token elektroniczny na potrzeby realizacji wymogów dyrektywy PSD2),
• logowanie: biometryczne (odcisk palca, rozpoznawanie twarzy), kodem PIN,
• wiadomości z banku, powiadomienia PUSH,
• obsługa urządzeń z ekranem dotykowym.
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.novum.mobile2&hl=pl
Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.
Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne zatwierdzające przelewy.
Przykłady fałszywych stron internetowych przygotowanych przez przestępców.
Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl
Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Problem jest poważny - tylko w marcu odnotowano ponad 100 różnych stron udających pośredników płatności, używanych przez przestępców. Nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.
Przestępcy używają różnych sposobów, by ściągnąć ofiary na fałszywe strony. Użytkownicy mogą być do nich kierowani przez linki w SMSach, komunikatorach internetowych lub poprzez fałszywe sklepy internetowe. Aby nie zostać ofiarą przestępców należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:
Przykład wiadomości SMS rozsyłanych przez przestępców.
Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl
Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/) oraz najbliższej jednostce Policji. Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych działań. Masz też prawo złożyć reklamację do swojego banku.
Prokuratura Krajowa
Komenda Główna Policji
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Europejskie Centrum Konsumenckie
FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
Szanowni Państwo,
Uruchomiliśmy szybkie płatności internetowe Paybynet, umożliwiające realizację przelewu bezpośrednio z rachunku klienta na rachunek sklepu lub urzędu.
Dzięki usłudze Paybynet mogą Państwo wygodnie i szybko dokonywać płatności internetowych bezpośrednio ze swojego konta internetowego na konto sklepu lub urzędu, z wykorzystaniem technologii systemu rozliczeń ELIXIR.
Paybynet to system gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Został on dostosowany do potrzeb handlu elektronicznego, będąc uzupełnieniem rozwiązań opartych o karty płatnicze. Paybynet stanowi najszybszy sposób płatności w Internecie, umożliwiający realizację zamówienia bezpośrednio po zatwierdzeniu przelewu przez klienta.
Bank Spółdzielczy w Strzyżowie udostępnił swoim Klientom aplikację Google Pay, umożliwiającą dokonywanie płatności za pomocą smartfona.
Twoja rodzina to największy skarb, dbasz i troszczysz się o nią każdego dnia. Nie na wszystko masz jednak wpływ, nie wszystko jesteś w stanie przewidzieć. Zaufaj Concordii. Pomożemy w przypadku nieszczęśliwego i nieprzewidzianego zdarzenia.
Szczegółowe informacje dostępne w Banku Spółdzieczym w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów lub pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12.
Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie oraz Concordia Ubezpieczenia
Zapraszamy do naszej placówki 38-100 Strzyżów, ul Słowackiego 36 lub prosimy o kontakt pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12
Ubezpieczenia dla:
Osób Indywidualnych (rodzina, OC, NNW, budynek mieszkalny, na życie, turystyczne i inne)
Rolników (rodzina, gospodarstwo, sprzęt rolniczy, uprawy i inne)
Firm (od pożaru, zalania, kradzieży i innych zdarzeń losowych)