• Bank Spółdzielczy w Strzyżowie
  • 38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36
  • + 48 17 276 00 60
  • Aktualności

     

    Sm@rt wypłata w bankomatach Banku Spółdzielczego w Strzyżowie – zobacz jakie to proste

     

    Sm@rt wypłata daje możliwość wypłaty gotówki z bankomatów Banku Spółdzielczego w Strzyżowie bez użycia karty.

    Aby skorzystać z Sm@rt wypłaty  należy:

    -    zalogować się do bankowości internetowej lub mobilnej, uruchomić opcję „Sm@rt wypłata”, wpisać odpowiednią kwotę i tytuł wypłaty. Hasło do Sm@rt wypłaty zostanie wysłane na podany numer telefonu, bądź zostanie wyświetlone na stronie;

     

     

    lub

    -    zlecić wygenerowanie hasła do Sm@rt wypłaty w placówkach Banku. Hasło do Sm@rt wypłaty zostanie wysłane na podany numer telefonu, bądź zostanie wydrukowane.

    Hasło z określonym czasem ważności (1 godziny) można zrealizować samemu lub może zrealizować go inna osoba, na której numer został wysłany sms.

    Zdefiniowany odbiorca otrzymuje sms-a z kodem, po czym udaje się do bankomatu naszego Banku i wybiera na ekranie opcję Sm@rt wypłata, a następnie podaje jednorazowy kod przekazany w wiadomości sms. Po wpisaniu kodu, bankomat wypłaca zdefiniowaną kwotę Sm@rt wypłaty.

     

    Funkcję można wykorzystać m.in. w sytuacjach:

    -    wypłaty gdy karta zostanie zagubiona lub zablokowana lub gdy klient nie ma przy sobie karty;

    -    z bankowości elektronicznej przez SMS w wygodny sposób możesz przekazać gotówkę np. dziecku, kontrahentowi bez wychodzenia z domu.

     

    Ograniczenia Sm@rt wypłaty:

    -    ważność hasła - 1 godzina

    -    maksymalny limit – 500 zł

    -    wypłata tylko w pełnych kwotach, nie można wprowadzić kwot o nominałach 30zł, 10zł i mniej niż 10 zł

    Kwota wypłaty jest ograniczona wysokością dostępnych środków a także limitem jednorazowym operatora.

    W przypadku, gdy operacja zostanie zautoryzowana, ale nie zostanie zakończona sukcesem (np. klient nie wykona w określonym czasie operacji) zostanie wykonane anulowanie operacji na rachunku poprzez odblokowanie środków.


    Bankomaty w których dostępna jest Sm@rt wypłata:

    -    Strzyżów, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów

    -    Strzyżów, ul. Rynek 4, 38-100 Strzyżów

    -    Czudec, ul. Jasielska 9, 38-120 Czudec

    -    Frysztak, Pl. Św. Floriana 9, 38-130 Frysztak

    -    Niebylec, 38-114 Niebylec 170


     

     

    Usługa generowania w bankowości elektronicznej hasła do Sm@rt wypłaty jest BEZPŁATNA.

     

    Instrukcja zlecenia Sm@rt wypłaty przez Bankowość Internetową oraz Mobilną jest opisana w Instrukcji użytkownika Internetowa obsługa rachunku oraz w Instrukcji użytkownika Aplikacja Mobilna Nasz Bank. 

     

    Uwaga – Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki!

    Komunikat – ostrzeżenie – Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji z dnia 15 listopada 2021 r.

    W ostatnich miesiącach częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania (np. policjantem).

    Jest to rodzaj phishingu, nazywany vishingiem. Nazwa jest połączeniem słów „voice phishing”, czyli phishing głosowy. Celem jest pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera ofiary).

    Najpopularniejsze przykłady rozmowy:

    Przestępcy bardzo dobrze potrafią posługiwać się technikami manipulacji. Ponadto w celu uwiarygodnienia kontaktu, potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę zaufanej instytucji (np. banku). 

    Oszuści przed wykonaniem połączenia przygotowują się do rozmowy, tak by była ona wiarygodna i uśpiła czujność klienta. Przede wszystkim dokonują wyboru, za kogo poda się osoba dzwoniąca. Znane są przypadki, w których przestępcy podszywali się pod:

    • doradców bankowych,
    • dział techniczny lub bezpieczeństwa, 
    • pośrednika, 
    • przedstawiciela jednostek państwowych, 
    • znajomego itp.

    Następnie przestępca wybiera numer telefonu z jakiego wykona połączenie, co skutkuje wyświetleniem na telefonie ofiary innego numeru telefonu lub nazwy kontaktu niż w rzeczywistości np. na telefonie Klienta wyświetli się numer infolinii jego banku. Pozwala na to technika określana jako spoofing numeru telefonu.

    Czym jest spoofing?
    Spoofing polega na podszywaniu się pod inne urządzenie lub innego użytkownika, może dotyczyć m.in. numeru telefonu, ale także adresu e-mail, IP, nadawcy SMS i innych. Przestępcy wykorzystują znane sobie technologie, które oprócz podmiany numeru telefonu pozwalają m.in. na:

    • wybór płci osoby dzwoniącej,
    • wybór pochodzenia, 
    • wybór akcentu,
    • dodawanie efektów dźwiękowych
    • zastosowanie menu głosowego.

    Tak przygotowany przestępca wykonuje połączenie do ofiary i zgodnie z wcześniej ułożonym scenariuszem rozpoczyna rozmowę. Najgroźniejszą bronią takiego przestępcy jest dobra umiejętność stosowania socjotechniki. Poniżej kilka przykładowych metod socjotechnicznych, jakie mogą wykorzystywać przestępcy. 

    1. Osoba, która odbiera telefon, informowana jest o rzekomej transakcji na swoim rachunku bankowym, a dzwoniący prosi o potwierdzenie jej wykonania. Oczywiście żadnego obciążenia nie ma, ale zdezorientowana ofiara, myśląc, że ratuje swoje środki, odpowiada na pytania dzwoniącego. Ten tłumaczy, że ma to na celu zidentyfikowanie klienta, a w rzeczywistości zadawane są pytania daleko odbiegające od standardowej weryfikacji, a które mają na celu zdobycie wiedzy pozwalającej przestępcy np. na dostęp do konta ofiary.
    2. Ten zabieg socjotechniczny w początkowej rozmowie podobny jest do tzw. „metody na wnuczka”. Ofiara informowana jest, że jej środki są w niebezpieczeństwie i jedynym sposobem ich ochrony jest podanie danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej lub dane karty płatniczej. Jeżeli je poda, to dopiero teraz środki naprawdę są zagrożone.
    3. Osoba dzwoniąca przedstawia się jako doradca kredytowy, informuje, że zgodnie z rzekomo złożonym w nocy wnioskiem o pożyczkę pieniądze zostały przyznane, należy jednak dokończyć formalności. Ofiara oczywiście żadnego wniosku o kredyt nie składała. Dalej scenariusz jest już mocno zbliżony do poprzednich. Zdenerwowana osoba zaczyna odpowiadać na serię pytań, wierząc, że dzwoniący chce jej pomóc, a w rzeczywistości oszust wchodzi w posiadanie interesujących go danych i kończy rozmowę.  
    4. Zdarzyć się może, że przestępca nie musi nawet uciekać się do kłamstwa o potencjalnej operacji finansowej czy środkach w niebezpieczeństwie. Wystarczy, że na początku rozmowy przedstawi się np. jako pracownik instytucji państwowej i poprosi rozmówcę o identyfikację. Pomiędzy bardzo standardowymi pytaniami pojawiają się i te mniej oczywiste, na które ofiara często nie zwróci początkowo uwagi. Tym sposobem przestępca może wejść w posiadanie danych wrażliwych.
    5. Przestępcy śledzą rynek i dostosowują często swoje działania również do obecnych trendów. O możliwości wyłudzeń poprzez połączenia głosowe informował również zbp.pl oraz policja.pl, przy okazji składania przez przedsiębiorców wniosków o subwencje z programu Tarczy Finansowej PFR. 

    Więcej przeczytać można:

    https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga!-przestepcy-atakuja-przedsiebiorcow-korzystajacych-z-Programu-Tarcza-Finansowa-PFR
    https://policja.pl/pol/aktualnosci/189021,Uwaga-przestepcy-atakuja-przedsiebiorcow-korzystajacych-z-Programu-Tracza-Finans.html

    Żeby wzmocnić wiarygodność przekazywanych informacji oszust podczas rozmowy będzie posługiwał się fachowym słownictwem np. bankowym. Może również wykorzystać dodatkowe kanały komunikacji, np. wysłać wiadomość e-mail. Nie oznacza to jeszcze, że jest tym, za kogo się podaje. Adres e-mail mógł znaleźć w Internecie, jeżeli ktoś wpisał go np. na portalu społecznościowym lub ofiara często adres e-mail podaje sama, a później po prostu o tym nie pamięta. 

    Scenariuszy jest znacznie więcej, wszystkie one mają cechę wspólną: wpłynięcie na emocje rozmówcy, w celu wprowadzeniu ofiary w stan zmartwienia, zaniepokojenia lub zaciekawienia. Tak, żeby podczas rozmowy była rozkojarzona i mniej uważna. To pozwala oszustom, którzy są osobami sprawnie posługującymi się metodami manipulacji, na pozyskanie interesujących ich danych osobowych i/lub finansowych ofiary. 

    Co dzieje się dalej? Zależy od tego, jakie informacje pozyskał przestępca. Cel jest jeden – zyski finansowe, m.in. poprzez pobieranie pożyczki na ofiary (dzięki pozyskaniu danych osobowych), wyprowadzanie pieniędzy bezpośrednio z rachunku klienta czy wykonywanie operacji kartowych. 

    Jak się chronić? 
    Należy stosować się do kilku ważnych zasad:

    • nie podawaj loginu i hasła do bankowości internetowej, danych karty płatniczej (numer karty, CVV, daty ważności, imienia i nazwiska posiadacza karty) – te informacje są poufne, powinny być tylko w posiadaniu użytkownika i nikt nie ma prawa wymagać ich podania, prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta,
    • nigdy nie ujawniaj kodów do bankowości internetowej oraz kodów 3D Secure wykorzystywanych do autoryzacji transakcji kartowych w Internecie, przychodzących na telefon,
    • zawsze czytaj treść SMS-ów jakie przychodzą na twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej w trakcie połączenia z rzekomym przedstawicielem banku lub innej instytucji. Z ich treści może wynikać, iż akceptujesz transakcję, którą przygotowali przestępcy,
    • jeżeli rozmowa wzbudza jakiekolwiek wątpliwości lub niepokój, należy rozłączyć się, odczekać minimum 30 sekund, a następnie samodzielnie połączyć z instytucją, której rzekomy przedstawiciel dzwonił, koniecznie wybierając oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie
    • zachować zdrowy rozsądek i zimną krew, nawet jeżeli zostało się poinformowanym o potencjalnym zagrożeniu np. utrata środków. Należy spokojnie przemyśleć, czy środki naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, czy może rozmowa prowadzona jest z oszustem, który dopiero sytuację chce wykorzystać. Dobrym krokiem będzie przerwanie połączenia i ponowne jego zainicjowanie zgodnie z zasadą powyżej.
    • należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem banku.

    Każdy klient banku powinien pamiętać, że każdorazowo ma prawo zgłosić nietypową sytuację do banku, a w sytuacji podejrzenia, że doszło lub mogło dojść do popełnienia przestępstwa, również zawiadomić policję.

    Komenda Główna Policji
    FinCERT.pl – BCC ZBP
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

     

     

    ŹRÓDŁO: https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Falszywe-polaczenia-telefoniczne-przestepcow-podszywajacych-sie-pod-banki

     

    BLIK - zobacz jakie to wygodne

     

    W Aplikacji mobilnej Nasz Bank dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.

    W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej Nasz Bank klienci mają możliwość: wypłacania gotówki w bankomatach, płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczych.

     

     

    Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ?


    Wypłaty z bankomatu bez karty

    W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w Aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.

    Płatności w sklepie stacjonarnym

    Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do Aplikacji mobilnej Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.

    Płatności w sklepie internetowym

    Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć Aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.

    Jak aktywować usługi BLIK ?

     

    Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.


    1. Zaktualizuj aplikację "Nasz Bank" w sklepie Google Play

    2. Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje "Ustawienia"

    3. Wybierz opcję "BLIK" i przesuń suwakiem na tryb "Włączony", a następnie ZAPISZ ustawienia

    4. Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.

    Dołącz do milionów zadowolonych użytkowników !

     

     

     

     

    1. Oprocentowanie 6,59% stopa zmienna w skali roku. RRSO 6,80%
    2. Prowizja 0,0%.
    3. Maksymalny okres kredytowania 120 miesięcy.
    4. Maksymalna kwota kredytu 70 000,00zł.
    5. Kredyt przeznaczony jest na sfinansowanie potrzeb Kredytobiorcy związanych z realizacją przedsięwzięć ekologicznych typu zakup i montaż (instalacja):
    a. okien i drzwi zewnętrznych, które podnoszą efektywność energetyczną;
    b. materiałów do ocieplenia stropu piwnicy, podłogi, ścian zewnętrznych, dachu, stropu;
    c. odnawialnych źródeł energii, takich jak: kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, pompy ciepła, przydomowe wiatraki, wentylacja z odzyskiem ciepła, przydomowe elektrownie wodne, urządzenia, które korzystają z biomasy;
    d. domowych stacji uzdatniania wody z ujęć własnych;
    e. systemu odzysku wody deszczowej i inne inwestycje z zakresu ochrony wód;
    f. przydomowych oczyszczalni ścieków;
    g. kotłów centralnego ogrzewania spełniających wymagania klasy 5 według normy PN EN 303–5:2012;
    h. ekoarmatury, energooszczędnego sprzętu AGD (tj. pralki, suszarki, pralko-suszarki, zmywarki, lodówki, piekarniki, itp. z klasą energooszczędności A+++);
    i. innych materiałów i urządzeń uznanych przez  Bank za rozwiązania i inwestycje ekologiczne;
    6. Minimum 60% kwoty kredytu musi zostać przeznaczone na cele wymienione w ust. 5.
    7. Okres obowiązywania promocji od 01.11.2021 do 30.09.2021

     

    Przykład reprezentatywny przy założeniu:
    - data wypłaty kredytu 2021.11.01,
    - kwota kredytu: 30 000 zł,
    - prowizja 0%
    - oprocentowanie kredytu 6,59% w stosunku rocznym, stopa zmienna,
    - spłata w 96 ratach annuitetowych płatnych do końca każdego m-ca (95 rat po 408,23 zł i 1 rata 417,36zł).
    Całkowita kwota do zapłaty:  38797,98 zł. Na całkowity koszt kredytu składają się: suma odsetek za okres kredytowania:  8790,98 zł, prowizja: 0,00zł, opłata za BIK 7zł (od jednej osoby). Rzeczywista roczna stopa oprocentowania: 6,80%.

     

     

     

    Zabezpiecz swoje uprawy!

    Bądź mądry przed szkodą!

     

    Ubezpiecz rzepak ozimy, zboża ozime: pszenicę, żyto, pszenżyto, jęczmień i mieszankę zbożową od:

    gradu

    ujemnych skutków przezimowania

    przymrozków wiosennych

    oraz dodatkowo ognia!

     

    Zapraszamy do placówek Banku Spółdzielczego w Strzyżowie już 4 października.

     

     

     

    SALTUS Ubezpieczenia ogłasza konkurs dla Klientów Banków Spółdzielczych!

    „KOLEKCJA NAGRÓD SALTUS jesień-zima 2021”

     

    Miło nam poinformować, że SALTUS Ubezpieczenia przygotował również dla Klientów naszego Banku specjalny konkurs, który rusza już 1 października.

     

    Do wygrania 10 nagród, w tym 3 nagrody główne: thermomix, ekspres ciśnieniowy firmy DeLonghi oraz robot sprzątający PURON a także 7 nagród dodatkowych: toster, czajnik elektryczny i grill elektryczny marki DeLonghi, blender marki Braun, kawiarka znanej firmy włoskiej Bialetti, generator pary Philips oraz wyciskarka BM.

     

    Wystarczy kupić dowolne ubezpieczenie z oferty SALTUS Ubezpieczenia oraz odpowiedzieć na pytanie konkursowe: „Którą porę roku Państwo preferują: jesień czy zimę i dlaczego?”. Premiowane będą najbardziej kreatywne i oryginalne odpowiedzi. Formularze konkursowe znajdują się we wszystkich placówkach naszego Banku. Wypełniony kupon należy zostawić pracownikowi placówki bankowej gdzie zostało kupione ubezpieczenie.

     

    Podwójna szansa na wygraną!

    Każde kolejne zakupione Ubezpieczenie to możliwość złożenia następnej odpowiedzi na pytanie konkursowe, a tym samym większa szansa na wygraną.

     

    Konkurs rozpoczyna się 1 października i potrwa do  końca tego roku.

    Rozstrzygniecie  konkursu nastąpi 31 stycznia 2022 r.

     

     

    Zapraszamy do udziału w Konkursie!

    Szczegóły i regulamin konkursu dostępne są na stronie konkursowej saltus.pl/konkursbs

     

    Dzięki Visa wygrywaj jak Kamil Stoch, skocz po nagrodę!

     

    WYGRYWAJ Z BANKIEM SPÓŁDZIELCZYM W STRZYŻOWIE

     

     

    Zarejestruj się na stronie www.kartoweemocje.pl , odpowiedz na pytanie „ Gdzie byś skoczył z Kamilem Stochem w nowej hybrydzie?” i wykonaj przynajmniej 5 transakcji w okresie od 15.09 do 31.12.2021 r. kartą Visa wydaną przez Bank Grupy BPS.

     

    Sznowni Państwo, 

    Od 18.06.2021 zapraszamy Państwa również do naszej Filii Strzyżow ul. Rynek 4.

     


     

     

    W naszej ofercie znajdą Państwo:

    Kredyty: gotówkowe, mieszkaniowe, dla firm, dla rolników

    Ubezpieczenia: komunikacyjne, majątkowe, na życie i zdrowie, dla kredytobiorców

    Rachunki: dla osób fizycznych, dla firm, dla rolników

    Oszczędności, rozliczenia, Moje ID (profil zaufany)

     

    Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:45

     

     
     
    Szanowni Klienci, 
     
    wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom rozszerzyliśmy ofertę ubezpieczeń dla klienta indywidualnego. 
     
    We wszystkich placówkach naszego Banku możecie Państwo porównać oferty różnych Towarzystw Ubezpieczeniowych, sprawdzić wysokość składki i wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę, a nasi Doradcy pomogą w wyborze najlepszego zakresu ubezpieczenia. 
     
    Nasza oferta ubezpieczeniowa adresowana dla klientów indywidualnych obejmuje:
     
    1. ubezpieczenia mieszkań, domów, domów w budowie w pełnym zakresie oraz w zakresie podstawowym pod cesję.
     
    2. ubezpieczenia komunikacyjne:
    obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC),
    auto-casco (AC),
    ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów (NNWk),
    ubezpieczenie assistance,
     
    3. ubezpieczenia na życie dla kredytobiorców
    do kredytów gotówkowych,
    do kredytów hipotecznych. 
     
     
    Zapraszamy do naszych placówek! 
     

     

    Miło nam Państwa poinformować, że od dnia 12.03.2021 uruchomiliśmy dla Państwa w Centrali naszego Banku (38-100 Strzyżów, ul. Słowackiego 36) nowy bankomat z funkcją WPŁATOMATU dla Posiadaczy rachunków w BS Strzyżów.

     

    Operacji wypłaty/wpłaty możesz dokonać za pomocą tradycyjnej karty, kodu Blik (tylko wypłata), a także za pomocą smartKARTY!

    smartKARTA to nowoczesna usługa bezdotykowej obsługi rachunku w bankomacie! (zobacz więcej o smartKARTA)

     

    Jak skorzystać ze smartKARTY?:

    - ZAŁÓŻ rachunek w Banku Spółdzielczym w Strzyżowie z dostępem do BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

    - pobierz aplikację mobilną NASZ BANK (zobacz więcej o naszej aplikacji mobilnej)

     

     

    Bankomat dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu!

     

    Informacja prasowa w sprawie zmian do moratorium pozaustawowego („Stanowiska banków w zakresie ujednolicenia zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów sektora bankowego”)

     

    POBIERZ DOKUMENT TUTAJ

    Tarcza Finansowa PFR 2.0

     

    Aktualizacja z dnia 16.11.2021

    PFR uruchomił stronę umożliwiającą bezpośrednie, indywidualne zapisy do szkoleń dotyczących rozliczeń Tarczy 2.0 dla MSP.

    https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-pfr-2-0/

    Szkolenia przeprowadzane będą od 8.11 do 03.12. br od godziny 13.00. Przewidywany czas szkolenia to ok. 1,5 h.

     

    Instrukcja wypełniania Oświadczenia o Rozliczeniu w ramach Tarczy Finansowej 2.0

    Prezentacja dotycząca zasad rozliczania Tarczy Finansowej 2.0 dla Przedsiębiorstw z sektora MŚP

    Aktualne pytania i odpowiedzi dotyczące procesu umorzeń

     

    Regulamin Tarczy Finansowej 2.0 uwzgledniający zapisy dotyczące umorzenia obowiązujący od dnia 18.11.2021 r.:

    https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html#mmsp

    ________________________________________

    Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

    Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach.

    W pierwszym etapie w bankowości elektronicznej Klienta zostanie udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu dla małych i średnich firm (MŚP). Proces ten rozpocznie się od 18 listopada 2021 r. i potrwa do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

    W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

    W trzecim etapie - w kwietniu 2022 r. - PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:

    • decyzję określającą kwotę subwencji podlegającą zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),
    • decyzję wzywającą do zwrotu całej subwencji albo
    • decyzję informującą beneficjenta o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej zwolnieniu z obowiązku zwrotu. Wówczas PFR poprosi beneficjenta o dalsze wyjaśnienia.

    Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.

    Proces rozliczania subwencji odbywać się będzie za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składany był wniosek o udzielenie wsparcia. W odróżnieniu od procesu rozliczeń Tarczy Finansowej PFR 1.0 formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia, a spłata subwencji finansowej będzie odbywać się na inny rachunek.

     

    Rozlicznie Przedsiębiorców z sektora MŚP

    W przypadku Przedsiębiorców z sektora MŚP warunkiem rozliczenia subwencji jest:

    • nieprzerwane utrzymanie działalności gospodarczej do 31 grudnia 2021 r. oraz
    • rozliczenie nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej.

    Przedsiębiorcy we wniosku o subwencję co do zasady prognozowali przychody oraz koszty stałe za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Dlatego też, w celu rozliczenia subwencji muszą podać rzeczywiste koszty stałe oraz wysokość przychodów dla tego okresu. Pomocny w wyliczeniu tej różnicy będzie specjalny kalkulator, z którego można skorzystać w formularzu rozliczenia. Beneficjent musi sprawdzić, czy  nastąpiła nadwyżka między wartością subwencji wyliczoną w oparciu o przewidywaną wartość kosztów stałych oraz wysokość spadku przychodów, a subwencją, którą otrzymaliby w oparciu o kwotę rzeczywistych kosztów stałych oraz rzeczywistą wysokość spadku przychodów. Jeśli taka nadwyżka występuje, beneficjent będzie musiał ją zwrócić do 31 stycznia 2022 r. na indywidualny rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia.

    Ponadto, w celu poprawnego rozliczenia subwencji, przedsiębiorcy będą musieli załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu pliki JPK w postaci xml wygenerowane z programu księgowego firmy (inny format nie zostanie przyjęty). W zależności od prowadzonej rachunkowości będą to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR. Należy przygotować osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.

    Należy pamiętać, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli przedsiębiorca częściowo spłacił subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinien samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.

     

    Rozliczenie Przedsiębiorców z sektora Mikro

    W przypadku Mikroprzedsiębiorców subwencja finansowa podlega całkowitemu zwolnieniu z obowiązku zwrotu pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:

    • nieprzerwanego utrzymania działalności gospodarczej do dnia 31 grudnia 2021 r. oraz
    • utrzymania średniego poziomu zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do liczby pracowników, na których otrzymał subwencję.

    PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego przedsiębiorca nie załącza do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.

    Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla Mikroprzedsiębiorstw zawiera numer rachunku, na który przedsiębiorca może wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chce je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przez Mikroprzedsiębiorstwo przed dniem wydania decyzji przez PFR pomniejszają saldo subwencji do umorzenia.

     

    Wymagane oświadczenia i inne informacje

    • Firmy, które w trakcie wnioskowania o subwencję nie dołączyły poprawnych dokumentów o umocowaniu, odnajdą w formularzach dodatkowe pole, tzw. oświadczenie retrospektywne. Zaznaczając je będą poświadczać, że były umocowane do złożenia wniosku o udzielenie subwencji. Oprócz złożenia tego oświadczenia muszą dostarczyć do banku dokumenty potwierdzające umocowanie w ciągu 14 dni.
    • Firmy będą musiały potwierdzić w formularzu, że dokonały wpisu do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, jeśli nie zrobiły tego wcześniej,.
    • PKD, które beneficjent wpisuje w formularzu ma charakter informacyjny. Powinien on podać wiodące PKD firmy. Nie musi być ono związane z listą 54 kodów PKD, które warunkowały udział w programie.

    Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne będą na stronie www.pfr.pl.

     

    Planowane szkolenia i informacje

    Od listopada rozpoczną się szkolenia informacyjne dotyczące procesu umorzeń, o których informacje również będzie można znaleźć na stronie PFR. W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

     


    Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.

    Wnioski można składać od 18 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku. 

    W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

    Składając Wniosek, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania do Banku dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:

    • przekazania pełnomocnictwa, z którego będzie wynikało umocowanie osoby upoważnionej do złożenia oświadczeń woli i wiedzy w celu lub w związku z zawarciem umowy subwencji finansowej, przy czym pełnomocnictwo powinno zostać: (A) podpisane przez osobę/y umocowaną/e do działania w imieniu przedsiębiorcy przy wykorzystaniu Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego (podpis powinien zostać zamieszczony wewnątrz pliku w formacie PAdES),  (B) udzielone w treści odpowiadającej dokumentowi znajdującemu się pod wskazaną ścieżką - https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf, oraz (C) przekazane w formacie PDF;
    • przekazania do Banku odpisu z KRS lub wydruku z CEIDG (w zależności od formy prawnej przedsiębiorcy), z którego będzie wynikało umocowanie osób udzielających pełnomocnictwa, albo umocowanie osoby upoważnionej do samodzielnego reprezentowania przedsiębiorcy;
    • przekazania do Banku innych dokumentów wyjaśniających ewentualne rozbieżności pomiędzy dokumentami wskazanymi powyżej a stanem faktycznym (np. dokument poświadczający zmianę nazwiska); lub wskazania we wniosku danych osoby upoważnionej oraz osób, które złożyły podpisy pod pełnomocnictwem.
    1. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikrofirm

    Dla kogo?

    • Dla przedsiębiorcy, który na dzień 31 grudnia 2019 roku, na dzień 1 listopada 2020 r. oraz na dzień złożenia wniosku o finansowanie, wykonywał działalność gospodarczą w jednym lub więcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tę datę – na dzień 31 lipca 2020 r. co najmniej 1 pracownika z wyłączeniem właściciela oraz nie więcej niż 9 pracowników, a jego roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;

    UWAGA:

    Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

    • Dla przedsiębiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG);
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w okresie:
      • od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
      • od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
    • Jeśli wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne;
    • Dla przedsiębiorcy: (I) który, posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego główny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy państw nie współpracujących w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odejście od tej zasady możliwe jest w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu i/lub jego głównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesięcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
    • Jeśli przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień 31 grudnia 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku o subwencję nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym:
    • rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
    • złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
      w ramach tarcz antykryzysowych

    nie będzie uznawane za zaległości.

    Jakie są warunki finansowania?

    Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę  działalności gospodarczej, w tym:

    • kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez przedsiębiorcę;
    • kosztów zakupu towarów i materiałów;
    • kosztów usług obcych;
    • bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
    • kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
    • kosztów wszelkich należności publicznoprawnych; oraz
    • wydatków na zakup sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.

    Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.

    Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?

    Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:

    • za pracownika uważa się osobę fizyczną, która pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczeń społecznych na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudniania określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, lub współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej;
    • będzie brana pod uwagę liczba osób zatrudnionych na 30 września 2020 r.

    Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.

    Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:

    Wielkość spadku przychodów Mikrofirmy w porównywanych okresach

    Wysokość subwencji finansowej należnej Mikrofirmie

    Spadek większy lub równy 30%

    18.000 zł / osobę zatrudnioną

    Spadek większy lub równy 60%

    36.000 zł / osobę zatrudnioną

    Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:

    • 36.000 zł na osobę zatrudnioną według stanu na dzień 30 września 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma nie otrzymała wsparcia w ramach Programu 1.0;
    • 72.000 zł na osobę zatrudnioną według stanu na dzień 30 września 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma otrzymała wsparcie w ramach Programu 1.0 – podana kwota stanowi łączne wsparcie uzyskane na osobę zatrudnioną w ramach Programu 2.0 i Programu 1.0; oraz
    • 324.000 zł.

    Jakie są warunki umorzenia subwencji?

    Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:

    • działalności gospodarczej na dzień 31 grudnia 2021 r., rozumianej jako nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej w okresie od dnia złożenia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r., przy czym w okresie od dnia złożenia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r. wobec Przedsiębiorcy nie może rozpocząć się proces likwidacji, upadłości lub restrukturyzacji; oraz
    • średniorocznego zatrudnienia w roku 2021 na co najmniej takim samym poziomie jak średnioroczne zatrudnienie w roku 2020. 

    Jakie są warunki zwrotu subwencji?

    Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:

    • zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej);
    • otwarcia likwidacji (jeżeli dotyczy); lub
    • otwarcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego;

    w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.

     


     

    1. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla MŚP

    Dla kogo?

    • Dla przedsiębiorcy, który na dzień 31 grudnia 2019 roku, na dzień 1 listopada 2020 r. oraz na dzień złożenia wniosku o finansowanie, wykonywał działalność gospodarczą w jednym lub więcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tę datę – na dzień 31 lipca 2020 r. od 10 do 249 pracowników, a jego roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro;

    UWAGA:

    Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

    • Dla przedsiębiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG);
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w okresie:
      • od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
      • od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.;
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w okresie kwalifikowanym trwającym (pokrycie Kosztów Stałych będzie możliwe za okres, w którym przedsiębiorca odnotował co najmniej 30% spadek obrotów gospodarczych):
    • od 1 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o dane rzeczywiste) oraz
    • od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 marca 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o predykcję, a w przypadku składania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – w oparciu o dane rzeczywiste);
    • Jeśli wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne;
    • Dla przedsiębiorcy: (I) który, posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego główny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy państw nie współpracujących w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odejście od tej zasady możliwe jest w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu i/lub jego głównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesięcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
    • Jeśli przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień 31 grudnia 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku o subwencję nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym:
    • rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
    • złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
      w ramach tarcz antykryzysowych

    nie będzie uznawane za zaległości.

    Jakie są warunki finansowania?

    Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę  działalności gospodarczej, w tym:

    • kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez przedsiębiorcę;
    • kosztów zakupu towarów i materiałów;
    • kosztów usług obcych;
    • bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
    • kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
    • kosztów wszelkich należności publicznoprawnych; oraz
    • wydatków na zakup sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.

    Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.

    Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?

    Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:

    • za pracownika uważa się osobę fizyczną, która pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczeń społecznych na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudniania określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, lub współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej;
    • będzie brana pod uwagę liczba osób zatrudnionych na 30 września 2020 r.

    Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:

    1. subwencja finansowa udzielana jest do wysokości 70% Kosztów Stałych – faktycznej straty brutto (wynik finansowy przedsiębiorcy przed opodatkowaniem, uwzględniający zysk/stratę
      z działalności operacyjnej oraz koszty i przychody finansowe) w okresie od 1 listopada
      2020 r. do 31 marca 2021 r. Za okres listopad – grudzień 2020 r. na podstawie rzeczywistych Kosztów Stałych oraz za okres styczeń – marzec 2021 r. na podstawie prognozowanych Kosztów Stałych;
    2. maksymalna kwota finansowania dla MŚP z Tarczy Finansowej 2.0 nie może przekroczyć 3,5 mln zł z zastrzeżeniem, że wysokość pomocy dla jednego pracownika nie może przekroczyć 72 000 zł, a maksymalna kwota finansowania z Tarczy Finansowej 1.0 i Tarczy Finansowej 2.0 nie może w sumie przekroczyć 144 000 zł na jednego pracownika.

    Jakie są warunki umorzenia subwencji?

    Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:

    • utrzymanie działalności gospodarczej na 31 grudnia 2021 r. rozumiane jako nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej w okresie od dnia złożenia wniosku o subwencję do 31 grudnia 2021 r.; oraz
    • rozliczenia nadwyżki udzielonej subwencji finansowej w terminie po 31 grudnia
      2021 r., jednakże nie później niż do 31 stycznia 2022 r., przy czym nie ma możliwości rekompensaty Kosztów Stałych przekraczających otrzymane wsparcie;
      • Przez nadwyżkę rozumie się kwotę subwencji finansowej otrzymanej na podstawie wskazanych przez przedsiębiorcę we wniosku o udzielenie subwencji finansowej Kosztów Stałych, w sytuacji gdy rzeczywiste Koszty Stałe okazały się niższe. 
      • Natomiast na potrzeby ustalania warunków umorzenia subwencji dla MŚP nie bada się utrzymania poziomu zatrudnienia.
    • Koszty Stałe oraz wysokość przychodów wskazane we wniosku przez MŚP, będące podstawą wyliczenia kwoty subwencji finansowej, zostały podane zgodnie z rzeczywistym stanem.

    Jakie są warunki zwrotu subwencji?

    Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku

    • zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej);
    • otwarcia likwidacji (jeżeli dotyczy); lub
    • otwarcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego;

    w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.


     

    Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR

    1. Upewnij się, że dane firmy widoczne w bankowości elektronicznej są aktualne (zgodnie z wpisem we właściwym rejestrze).
    2. Zweryfikuj czy posiadasz odpowiednie umocowanie do złożenia wniosku i zawarcia umowy subwencji w formie elektronicznej (wydruk z CEIDG, odpis z KRS lub pełnomocnictwo).
      Jeśli z odpisu KRS lub z wydruku z CEIDG nie wynika uprawnienie do samodzielnej reprezentacji przedsiębiorcy przez osobę składającą wniosek, niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa (zgodnego ze wzorem dostępnym na stronie PFR) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (UWAGA: profil zaufany nie spełnia warunków kwalifikowanego podpisu).
    3. Sprawdź czy na dzień 31 grudnia 2019 r. oraz 1 listopada 2020 r. oraz na dzień składania wniosku prowadziłeś działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z branż wskazanych przez PFR.  (Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    4. Przygotuj informacje o wysokości Przychodów w wybranych przez Ciebie okresach do porównania:
      1. od 1 kwietnia 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019, albo
      2. od 1 października 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.
    5. Dodatkowo w przypadku MŚP przygotuj informacje o faktycznych i prognozowanych:
    1. przychodach w miesiącach:
      • styczeń, luty, marzec, listopad i grudzień roku 2019,
      • listopad i grudzień roku 2020,
      • styczeń, luty i marzec roku 2021;
    2. kosztach stałych w miesiącach:
      • listopad i grudzień roku 2020,
      • styczeń, luty i marzec roku 2021.
    1. Przygotuj informację o liczbie zatrudnionych pracowników:
      • na potrzeby ustalenia statusu przedsiębiorcy (Mikrofirma/MŚP) na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na dzień 31 lipca 2020 r.
        Przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną wyłącznie na podstawie umowy o pracę w przeliczeniu na pełne etaty z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego,
      • na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej na dzień 30 września 2020 r.
        Za pracownika uważa się osobę fizyczną, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczenia społecznego w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy lub osobę współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (np. umowy cywilnoprawne) oraz na którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne. Wlicza się także osoby np. na urlopach wychowawczych, macierzyńskich, ojcowskich.

    UWAGA!

    Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

    Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza

     

    Jak złożyć wniosek w Programie Tarcza Finansowa PFR w naszym Banku?

    Instrukcja składania wniosku MIKRO_IB

    Instrukcja składania wniosku MIKRO_IBF

    Instrukcja składania wniosku MŚP_IB

    Instrukcja składania wniosku MŚP_IBF

     

    Najczęściej zadawane pytania

    (Tarcza Finansowa PFR 2.0_QA) znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR.

     

    Scenariusz rozwiązywania potencjalnych problemów związanych z wnioskowaniem o subwencję finansową

     

    Zapoznaj się z ofertą szkoleń PFR na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0 – ZOBACZ ( https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-2-0/)

     

    Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”.

    https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Regulamin-programu-tarcza-finansowa-pfr-20.pdf

     

    Odwołanie od decyzji o przyznaniu finansowania

    Jeśli otrzymałeś niższą kwotę subwencji od wnioskowanej lub kwotę w wysokości wnioskowanej, możesz odwołać się od decyzji i zawnioskować o różnicę, lub dokonując zmiany danych i oświadczeń składając wniosek odwoławczy. Wniosek odwoławczy musisz złożyć w tym samym banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek. Odwołanie może zostać złożone nie wcześniej niż 1 lutego 2021 r., jednak nie później niż w terminie do dnia 31 marca 2021 r.

     

    Zanim złożysz wniosek odwoławczy - Pamiętaj:

    · wniosek możesz złożyć tylko dwa razy, masz na to dwa miesiące od daty podpisania umowy,

    · jeśli otrzymałeś negatywną decyzję, nie możesz się odwołać – musisz złożyć nowy wniosek,

    · przed złożeniem wniosku należy wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub właściwym urzędem skarbowym) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku oraz upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.

    Pełnomocnictwo potwierdzające Twoje umocowanie

    https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf

     

    W przypadku, gdy wniosek o subwencję składa w Twoim imieniu osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Twoje przedsiębiorstwo posiada reprezentację wieloosobową, musisz dodatkowo, przy składaniu wniosku o subwencję finansową złożyć Pełnomocnictwo. Jednocześnie musisz pamiętać, że Pełnomocnictwo można jedynie opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym. 

     


     

    INORMACJA DOT. PROCESU ODWOŁAŃ I ZGŁOSZEŃ WYJAŚNIAJĄCYCH

    Od 1 lutego 2021 r. zostaje uruchomiona procedura składania odwołań do otrzymanej subwencji finansowej w ramach Tarczy Finansowej 2.0. oraz proces składania zgłoszeń wyjaśniających z powodu nieprzyznania subwencji finansowej lub z uwagi na wyczerpanie się możliwości składania odwołań w ramach procedury odwoławczej  

     

    Odwołania:

    W ramach procedury odwoławczej Beneficjent możne złożyć ponownie wniosek o subwencję finansową w przypadku, gdy PFR podjął decyzję:

    1) pozytywną o przyznaniu całej kwoty subwencji finansowej;

    2) częściowo pozytywną o przyznaniu subwencji finansowej w kwocie niższej od wnioskowanej.

     

    Beneficjent może złożyć odwołanie od takich decyzji ubiegając się o wypłatę dodatkowej kwoty subwencji finansowej lub dokonując zmiany niektórych danych i oświadczeń, przy czym:

    1) można złożyć jedynie dwa odwołania od pierwotnej decyzji PFR;

    2) przed złożeniem odwołania należy:

    a) wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. z ZUS lub właściwym US) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku,

    b) upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach;

    3) każde odwołanie może zostać złożone od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r.;

    4) musi być złożone w tym samym Banku co był składany wniosek pierwotny,

    5) odwołanie nie przysługuje:

    a) od decyzji PFR odmawiającej przyznania subwencji finansowej,

    b) dopóki PFR nie rozpozna wniosku lub pierwszego odwołania;

    6) odwołanie może zostać złożone przez inną osobę upoważnioną, która złożyła wniosek.

     

    Odwołania w zakresie, w jakim zostaną uwzględnione przez PFR oraz decyzji PFR, wydane w odpowiedzi na wniosek i w odpowiedzi na każde odwołanie stają się integralnymi częściami Umowy Subwencji Finansowej i modyfikują stosunek prawny wynikający z Umowy Subwencji Finansowej.

     

    Zgłoszenia wyjaśniające:

    Klient jest uprawniony do zwrócenia się do PFR za pośrednictwem Banku z zapytaniem dotyczącym otrzymanej przez niego odmowy udzielenia subwencji finansowej.

     

    Komunikat Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. nr 1

    dotyczący konsekwencji naruszenia przez beneficjentów rządowego programu „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm” ograniczeń, nakazów i zakazów ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu epidemicznego lub stanu epidemii

     

     

    W związku ze zwiększoną aktywnością cyberprzestępców, a tym samym zwiększoną liczbą występujących w ostatnim czasie transakcji fraudowych realizowanych w szczególności przy wykorzystaniu systemu płatności mobilnych i cyfrowego portfela Apple Pay poniżej przedstawiamy rekomendacje związane z najczęściej występującym schematem oszustw.


    Klient otrzymuje fałszywy e-mail albo sms, który do złudzenia przypomina wiadomość od firmy pod którą podszywa się przestępca (firmy kurierskie, dostawcy usług). W przygotowanej przez oszusta wiadomości Klient proszony jest o dokonanie wpłaty na kwotę kilku złotych z tytułu niedopłaty w płatności za przesyłkę lub fakturę. Link do płatności, który umieszczony jest w wiadomości kieruje Klienta na fałszywą stronę, na której Klient podaje wszystkie dane nadrukowane na plastiku karty oraz kody akceptacji różnych dyspozycji również te otrzymane SMS-em na numer telefonu Klienta. Podanie danych umożliwia przestępcy włamanie do urządzenia Klienta lub zarejestrowanie karty Klienta w cyfrowym portfelu Apple Pay na urządzeniu przestępcy.

    Cyfrowy portfel Apple Pay jest najczęściej wykorzystywany przez przestępców do „fałszywej” tokenizacji kart klientów z uwagi na łatwość przeprowadzenia tego procesu. Apple pozwala na tokenizację karty w aplikacji Wallet niezależnie od użytkownika, któremu karta została wydana, należy ją potwierdzić SMSem wysłanym do użytkownika karty, który jest później przekazywany przestępcy na fałszywej stronie. Uzyskując te dane przestępca dokonuje następnie szeregu wysokokwotowych transakcji do wyczerpania środków na rachunku Klienta. Transakcje te wykonywane są najczęściej w ramach płatności mobilnych Apple Pay i jest to związane ze sposobem w jaki uwierzytelniane są transakcje kartą stokenizowaną. Po zarejestrowaniu karty i stokenizowaniu jej na urządzeniu przestępcy przy użyciu danych podanych przez Klienta na fałszywej stronie, uwierzytelnienie transakcji następuje poprzez wpisanie kodu lub znaku graficznego którym zabezpieczony jest telefon i nie są wymagane żądne inne dodatkowe zabezpieczenia co daje przestępcy nieograniczone możliwości w dostępie do środków na rachunku Klienta.


     

     

     

     

    KOMUNIKAT DOT. OTRZYMANEJ SUBWENCJI Z PFR 1.0

     

    Informacja dotycząca Tarczy Finansowej 1.0 - proces umorzeń subwencji finansowej

     


    Jak rozliczyć subwencję

    Regulamin TF 1.0

    Najczęściej zadawane pytania (09.07.2021)

    Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MIKROFIRM

    Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MŚP

    Dyspozycja nadpłąty/ spłaty całkowitej kwoty subwencji 

    Komunikaty PFR:

    Komunikat Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. w sprawie rozliczenia Subwencji Finansowych (pfrsa.pl)

    Umorzenia Tarcza Finansowa dla MMŚP 1.0 (pfrsa.pl)

     

    Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

    Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.

    Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

    • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
    • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
    • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
    • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

    Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

     

    Manual dla klienta Mikro

    Manual dla klienta MŚP

     


     

    Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r. 

    W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

    • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
    • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

    W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

     

    Należy pamiętać, że:

    1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
    2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

     

    Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

    1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
    • za pośrednictwem bankowości elektronicznej wchodząc na Tarcza Antykryzysowa, zakładka Umocowanie Beneficjenta
    • na adres mailowy: tarczapfr@bsstrzyzow.pl
    1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
    • osobiście w placówce Banku,
    • przesłać pocztą na adres: Bank Spółdzielczy w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów.

     

    Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.

    W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

    UWAGA !!!!

    Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Tarcza Antykryzysowa do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Tarczę Antykryzysową, zakładkę Umocowanie Beneficjenta i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.

     

    Poniżej link do instrukcji:

    SKŁADANIE WNIOSKU UMOCOWANIE BENEFICJENTA - krok po kroku

     

     

     

    Usługa mojeID pozwala na bezpieczne i wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu.

    Profil zaufany (PZ) jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Profil zaufany umożliwia złożenie podpisu zaufanego, ale nie jest podpisem elektronicznym.

    Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli posiadasz w naszym banku  konto z dostępem do bankowości elektronicznej. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów Indywidulanych chcących za jej pomocą potwierdzać tożsamość.

    Szczegółowe informacje na temat Profilu Zaufanego dostępne są tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

     

     

    Dzięki temu możesz m.in.

    Poprzez Empatia Portal Informacyjno-Usługowy (https://empatia.mpips.gov.pl/) złożyć wniosek o 500+, 300+, becikowe, świadczenie rodzicielskie i inne

    Poprzez Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi) aktywować Bon Turystyczny

    Możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta (https://pacjent.gov.pl/)

    Możesz załatwić różne inne sprawy urzędowe w serwisie Mój Gov (https://www.gov.pl/) oraz założyć konto ePUAP (https://epuap.gov.pl): zgłosić urodzenie dziecka, zbycie lub nabycie pojazdu, utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego i inne

     

    Aktualna lista lista usług publicznych dostępna jest tutaj: https://obywatel.gov.pl/

     

    Profil zaufany możesz założyć pod adresem https://pz.gov.pl/ lub https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

     

    Uwaga!

    - Do założenia Profilu Zaufanego niezbędne jest zgłoszenie w Banku swojego adresu e-mail. Adres e-mail można zgłosić poprzez Internet Banking (w menu należy wybrać „ustawienia”, a następnie „moje dane”) lub osobiście w placówkach Banku.

    - Podczas rejestracji Profilu Zaufanego, przy pytaniu „Jak chcesz uzyskać Profil Zaufany” należy wybrać „Bank lub inny dostawca tożsamości”, a następnie wybrać swojego dostawcę tożsamości „SGB Banki Spółdzielcze i Grupa BPS”.

     

    Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID

     

    Aplikacja Mobilna dla systemów iOS

    Miło nam poinformować Państwa, że jest już dostępna Aplikacja Mobilna dla systemów iOS do pobrania ze sklepu App Store.

    BS Strzyżów to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Strzyżowie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz. Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną BS Strzyżów, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki. Korzystanie z aplikacji BS Strzyżów jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.

     

    Aplikacja Mobilna "Nasz Bank" dla systemu Android już dostępna w Google Play! 

    (W najbliższej przyszłości usługa zostanie uruchomiona również dla systemu iOS o czym będziemy informować Państwa w kolejnych komunikatach)

     

    Aplikacja mobilna "Nasz Bank" jest rozszerzeniem systemu bankowości internetowej Internet Banking. Umożliwia ona w prosty i bezpieczny dostęp do środków na Twoim rachunku za pomocą urządzeń mobilnych (smartfon, tablet).
    Za pomocą aplikacji mobilnej "Nasz Bank" możesz w każdym miejscu i czasie sprawdzić stan swojego rachunku, wykonać przelew, założyć lokatę lub skontrolować swoje wydatki. 
    Aplikacja mobilna to również możliwość mobilnej autoryzacji operacji wykonywanych na komputerze.

     

    Pierwszoplanowe funkcje aplikacji:

    • prezentacja/weryfikacja dostępnych środków i ostatniej operacji przed zalogowaniem,

    • obsługa produktów bankowych:

      - rachunki (lista rach., salda, informacje),

      - lokaty (lista lokat, salda, informacje),

    • historia operacji, filtrowanie, szukanie zaawansowane,

    • realizacja przelewów: jednorazowe, zdefiniowane, ZUS, US, przelewy QR,

    • mobilna autoryzacja (token elektroniczny na potrzeby realizacji wymogów dyrektywy PSD2),

    • logowanie: biometryczne (odcisk palca, rozpoznawanie twarzy), kodem PIN,

    • wiadomości z banku, powiadomienia PUSH,

    • obsługa urządzeń z ekranem dotykowym.

     

     

     

    https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.novum.mobile2&hl=pl

     

     

     

    Komunikat Prokuratury Krajowej Komendy Głównej Policji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Europejskiego Centrum Konsumenckiego FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP z dnia 15 maja 2019 r.

     

    Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

    Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne zatwierdzające przelewy.

     

    Przykłady fałszywych stron internetowych przygotowanych przez przestępców.

    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl


     

    Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Problem jest poważny - tylko w marcu odnotowano ponad 100 różnych stron udających pośredników płatności, używanych przez przestępców. Nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

     

    Przestępcy używają różnych sposobów, by ściągnąć ofiary na fałszywe strony. Użytkownicy mogą być do nich kierowani przez linki w SMSach, komunikatorach internetowych lub poprzez fałszywe sklepy internetowe.  Aby nie zostać ofiarą przestępców należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów:

    • Uważaj na wszystkie wiadomości o konieczności zapłaty lub dopłaty drobnych kwot (np. 0,76 PLN) zawierające link do strony udającej pośrednika płatności. Przed wykonaniem przelewu skontaktuj się z firmą, która figuruje jako nadawca wiadomości (np. operator telekomunikacyjny, sklep czy serwis internetowy).

     

    Przykład wiadomości SMS rozsyłanych przez przestępców.

    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl

     

    • Jeśli strona prosi o login i hasło do bankowości internetowej, sprawdź w pasku przeglądarki, czy jej adres internetowy zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank.
    • Zawsze czytaj uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym od swojego banku. Jeśli twój bank to umożliwia zamień SMSy na autoryzację za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

     

    Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/) oraz najbliższej jednostce Policji. Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych działań. Masz też prawo złożyć reklamację do swojego banku.

     

    Prokuratura Krajowa

    Komenda Główna Policji

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    Europejskie Centrum Konsumenckie

    FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP

     

     

     

    Paybynet - szybkie płatności internetowe

     

     

    Szanowni Państwo,

    Uruchomiliśmy szybkie płatności internetowe Paybynet, umożliwiające realizację przelewu bezpośrednio z rachunku klienta na rachunek sklepu lub urzędu.

    Dzięki usłudze Paybynet mogą Państwo wygodnie i szybko dokonywać płatności internetowych bezpośrednio ze swojego konta internetowego na konto sklepu lub urzędu, z wykorzystaniem technologii systemu rozliczeń ELIXIR.

    Paybynet to system gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Został on dostosowany do potrzeb handlu elektronicznego, będąc uzupełnieniem rozwiązań opartych o karty płatnicze. Paybynet stanowi najszybszy sposób płatności w Internecie, umożliwiający realizację zamówienia bezpośrednio po zatwierdzeniu przelewu przez klienta.

    Google Pay - płać telefonem jak kartą

    Bank Spółdzielczy w Strzyżowie udostępnił swoim Klientom aplikację Google Pay, umożliwiającą dokonywanie płatności za pomocą smartfona.        

     

    Twoja rodzina to największy skarb, dbasz i troszczysz się o nią każdego dnia. Nie na wszystko masz jednak wpływ, nie wszystko jesteś w stanie przewidzieć. Zaufaj Concordii. Pomożemy w przypadku nieszczęśliwego i nieprzewidzianego zdarzenia.

     

    Życie Plus - ulotka.pdf

     

    Szczegółowe informacje dostępne w Banku Spółdzieczym w Strzyżowie, ul. Słowackiego 36, 38-100 Strzyżów lub pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12.

    Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie

     

    Ubezpiecz się z Bankiem Spółdzielczym w Strzyżowie oraz Concordia Ubezpieczenia

     

    Zapraszamy do naszej placówki 38-100 Strzyżów, ul Słowackiego 36 lub prosimy o kontakt pod numerem telefonu 17 276 10 10 w.12

     

    Ubezpieczenia dla:

     

     Osób Indywidualnych (rodzina, OC, NNW, budynek mieszkalny, na życie, turystyczne i inne)

     

     

     

    Rolników (rodzina, gospodarstwo, sprzęt rolniczy, uprawy i inne)

     

     

     

    Firm  (od pożaru, zalania, kradzieży i innych zdarzeń losowych)

     

     

     

     

     

    Zamknij x
    W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.
    designed by Net-Line | www.net-line.pl